Na chybu upozornila stránka MacBlog.sk. Problém spôsobila aplikácia Tatra banky pre mobilné telefóny iPhone. Klienti podľa stránky videli mená klientov, čísla účtov, výšky vkladov, jednotlivé prevody, druhy nakúpených tovarov, úhrady daní a ďalšie. Peňažný ústav chybu priznal a počas dňa podľa vlastných slov odstránil.
Tatra banka spustila aplikáciu pre telefóny iPhone pred niekoľkými dňami, program umožňuje prístup k účtom alebo zadávanie platobných príkazov. Pre chybu však mohli používatelia pri prehliadaní pohybov na účte vidieť aj pohyby ostatných klientov aj s ďalšími detailmi.
"K situácii došlo z technických dôvodov a riešime ju. Funkcionalita pohybov na účte bola v aplikácii vypnutá, jej používatelia ich teraz dočasne neuvidia. Informácie o zostatku na účte alebo kreditných kartách a podobne, sú naďalej dostupné," uviedla po zistení problému Marína Smolková z Tatra banky.
"Chyba vznikla v produkčnom prostredí Internet bankingu pre iPhone a bola spôsobená zlyhaním ľudského faktora," uviedol hovorca banky Boris Gandel. Informácie podľa neho nebolo možné zneužiť na iné operácie. "Išlo o zobrazenie čiastkových detailov pohybov na účte, ktoré neobsahujú žiadne informácie o kreditných kartách. Čísla debetných kariet sú vo výpisoch zobrazované len v neúplnej forme. Číslo karty sa v žiadnom systéme banky nezobrazuje v úplnej forme," dodal hovorca.
Tatra banka mala tento mesiac niekoľko dní problémy aj s internetovou stránkou, výpadky postihli napríklad služby elektronického bankovníctva. Banka patrí do rakúskej finančnej skupiny Raiffeisen.