Nedostatok polovodičových súčiastok znovu obmedzil výrobu áut v slovenských továrňach automobiliek Volkswagen a Stellantis. Uviedli to hovorcovia oboch závodov.
Automobilky v krajine tento rok už skôr kvôli problémom s dodávkami čipov obmedzili produkciu. Podobné problémy zaznamenali aj iné automobilové koncerny.
Slovenská divízia Volkswagenu kvôli nedostatku spomínaných súčiastok dnes a v utorok nevyrába športovo-úžitkové vozidlá (SUV), ktoré tvoria hlavnú časť produkcie bratislavskej továrne automobilky.
Túto časť produkcie závod po problémom s dodávkami čipov odstavil na dva týždne už na prelome apríla a mája.
Volkswagen na Slovensku v rámci montáže SUV vyrába modely Audi Q7, Audi Q8, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne a Škoda Karoq. Produkcie modelu Karoq sa prerušenie výroby nedotklo, pretože tieto vozidlá továreň montuje na linke spolu s malými mestskými vozidlami, ktorých výroba pozastavená nebola.
Už v nedeľu zastavila montážne linky slovenská divízia skupiny Stellantis, ktorá v Trnave vyrába Peugeot 208 a Citroën C3.
Výroba bude kvôli nedostatku polovodičových súčiastok prerušená do utorka. Z rovnakého dôvodu podnik opakovane prerušoval produkciu od tohtoročného marca a podľa hovorcu trnavskej továrne Stellantis Petra Šveca závod nateraz zrušil okolo 50 pracovných zmien.
Automobilový priemysel je hlavným motorom ekonomiky Slovenska, ktoré si vlani napriek zníženiu produkcie vozidiel kvôli dopadom pandémie udržalo v prepočte na obyvateľa pozíciu svetovej jednotky vo výrobe automobilov. Vedľa Stellantisu a Volkswagenu u nás tiež montujú vozidlá automobilky Jaguar Land Rover a Kia.
Zväz automobilového priemyslu Slovenska minulý týždeň odhadol, že výroba áut by sa napriek pretrvávajúcim problémom s dodávkami polovodičových súčiastok tento rok mohla vrátiť nad úroveň jedného milióna vozidiel.