StoryEditor

Predajcovia vám urobia bezplatného audítora

27.02.2011, 23:00

Nielen cena musí byť základné kritérium, keď si vyberáte nového partnera pre dodávky zemného plynu. Okrem bezpečnosti dodávok a spoľahlivosti obchodníka, ktorý vám ich bude zabezpečovať, je dôležitý aj váš komfort. Firmy na našom trhu sa už plne adaptovali na silnejúce konkurenčné prostredie a o zákazníka súťažia dodatočnými službami. Sľubujú pritom veľa. "Klient sa na našu spoločnosť môže obrátiť s ľubovoľnou požiadavkou," hovorí Adriana Mészárosová zo spoločnosti Vaša Energia.

Poradia vám aj o autách
Bežnou súčasťou zákazníckeho servisu u prakticky všetkých dodávateľov zemného plynu je dnes poradenstvo v oblasti energií a čo najefektívnejšieho nakladania s nimi. "Pre našich zákazníkov máme k dispozícii 19 zákazníckych centier a samostatnú biznis linku pre podnikateľov, kde získajú informácie o všetkom, čo súvisí s odberom zemného plynu. Zároveň zákazníkom poskytujeme energetické poradenstvo, ktorého rozsah je na našom trhu bezkonkurenčný," vysvetľuje hovorca Slovenského plynárenského priemyslu Ondrej Šebesta.

Poradenstvo ako ušetriť ponúka aj druhý najväčší hráč na trhu, RWE Gas Slovensko. "Zákazníci môžu tiež využiť naše poradenstvo, napríklad pri výbere optimálneho produktu alebo v oblasti administratívnych a procesných záležitostí, ako je pripojenie nového odberného miesta," hovorí Katarína Šulíková zo spoločnosti. "Takisto riešime špecifické požiadavky zákazníkov v oblasti energetickej efektívnosti. Príkladom takéhoto poradenstva môže byť preverenie výhodnosti využitia CNG na pohon áut vozového parku našich
zákazníkov."

Otázkou sú aj platby
Dodávatelia plynu tak často zastupujú úlohu energetického audítora, ktorý na rozdiel od nich neposkytuje svoje služby bezplatne. "Klienti väčšinou nedisponujú dostatočne odborným personálom, ktorý je v danej problematike doma a môže tak byť prínosom pri správnom rozhodovaní a smerovaní a rozvoji energetiky v danej spoločnosti," vysvetľuje Rastislav Kovalčík zo spoločnosti Elgas. Svojich vlastných energetikov väčšinou majú len väčšie spoločnosti, v ktorých náklady za plyn a elektrinu tvoria jednu z najväčších nákladových položiek. "Takéto spoločnosti vyžadujú profesionálny a odborný prístup v zmysle platnej legislatívy," vysvetľuje Kovalčík.

Otázky klientov smerujú najmä k vyššej efektívnosti a poradenstvu, čo treba vybaviť pri zmene produktu či partnera. Ako však s úsmevom poznamenáva Martin Ondko zo spoločnosti Magna E.A., jedna z najčastejších požiadaviek zákazníkov, s ktorými sa na nich zákazníci obracajú, je prosba o telorantnosť pri nedodržaní platobnej disciplíny.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 20:04