Dva kamióny kľučkujú medzi bytovkami a za sebou nechávajú desiatky áut. Vyrazili z fabriky Schaeffleru v Kysuckom Novom Meste v „hluchom čase“. V niektorých časových oknách cez deň však už obyvatelia mesta vedia, že ak netreba, radšej si do áut nesadnú.
Inak to už vyzerá smerom do okresného mesta z krajskej Žiliny, kde sa okolo štvrtej hodiny na miestnej “jednotke” zahusťuje doprava.
Prevažne ťažké vozidlá tu stoja v kilometrových zástupoch od svetelnej križovatky. Prvý problém v mestských uliciach vyrieši diaľničný privádzač, ktorý by kysuckú fabriku napojil priamo na cestu prvej triedy. Druhý problém s tranzitom však vyzerá byť na dlhšie lakte. Dobudovanie kysuckej D3 totiž po novom komplikuje ďalšia skutočnosť - exspirované enviro posúdenie.
EIA a štúdia
D3 je avizovanou diaľničnou prioritou aktuálnej vlády, ktorá by mala absorbovať nové eurofondy na cesty v predpokladanej výške 800 miliónov eur stavbu. Dobiehajú ju však chyby z minulosti. Ešte v apríli ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.