Čas, dokedy môžeme čerpať staré eurofondy, sa kráti. V minulosti bolo obdobie pred deadlinom využitia bruselských prostriedkov spájané s nervozitou a pochybnými projektmi, ako boli napríklad povestné betónové zvodidlá na D1.
Na rokovaní vlády sa včera hodnotilo čerpanie fondov a svoju bilanciu predstavil aj minister dopravy Andrej Doležal. Podľa neho rezort patrí medzi tých lepších, a ako to bolo už aj v minulosti, je pripravený zachraňovať aj iné operačné programy. „Zodpovedne manažujeme čerpanie eurofondov a sme pripravení takzvanými zásobníkovými projektmi čerpať prostriedky, ak nejaký projekt zlyhá,“ povedal minister. Ten už dlhší čas spomína, že v prípade využitia fondov na poslednú chvíľu je z dôvodu dĺžky obstarávania najschodnejšia investícia do vozidlového parku, či už štátneho vlakového dopravcu, alebo MHD. Takýto prístup komentovali aj odborníci ako nie najšťastnejší, keďže podvyživená je dopravná infraštruktúra, a nie vozový park. Analytici tvrdia, že investície do vozidlového parku môžu prihrievať polievku zabehnutým dodávateľom vozidiel, ako sú napríklad Železničné opravovne a strojárne.
Doležal vo svojej správe však vyzdvihol aj niekoľko projektov, ktoré pri čerpaní môžu priniesť nepríjemné prekvapenia a vytvoriť stámiliónovú dieru, ktorá sa b...
Zostáva vám 85% na dočítanie.