Biznis totiž prechádza ešte cez sprostredkovateľa, ktorý na ňom zarobí tiež. "Miera zisku bola maximálne 15 až 30 percent,“ priznáva niekdajší šéf takejto sprostredkovateľskej firmy TransLog Jozef Melník, ktorý na provízii nevidí žiaden problém. Ak by nebolo prostredníka, vagóny by podľa neho "stáli pri plote“.
Zhodou okolností dnes sedí Melník v Predstavenstve Carga a chce si na všetky zmluvy, ktoré uzavrelo bývalé vedenie podniku, posvietiť. "Ak analýza ukáže, že zmluvy obsahujú pre našu spoločnosť nevýhodné podmienky, vyvolá rokovanie s účastníkom zmluvy o ich zmene. Tento postup sa týka aj spoločnosti TransLog Slovakia,“ povedal hovorca Martin Halanda.
Súčasné vedenie rezortu dopravy za svojím človekom vo vedení Carga zatiaľ stojí a vinu hádže na predchodcov. "Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) odvolal bývalé vedenie spoločnosti Cargo práve z dôvodu zlého hospodárskeho výsledku a netransparentnosti,“ povedal jeho hovorca Martin Krajčovič.
Bývalý šéf Carga Matej Augustín tvrdí, že o zmluvách na prenájom nevedel. Podľa Ctibora Košťála z Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť by k nevýhodným zmluvám nedochádzalo, ak by sa Cargo sprivatizovalo.
Prečítajte si aj: |
Z Carga majú biznis sprostredkovatelia |