Viceprezident koncernu Kia Motors Corporation Thomas Oh pre HN:
Kia na Slovensku začne už v tomto roku využívať kapacity naplno. Neplánujete investovať do rozšírenia kapacít?
Plán nášho koncernu je nastavený na 2,7 milióna automobilov, zatiaľ teda nemáme žiadne plány na rozšírenie výrobných kapacít. Chceme sa sústrediť viac na kvalitu ako kvantitu. Vybudovať nové kapacity tak plánujeme jedine v Číne, kde máme už dva závody.
Plánujete, že vám v tomto roku vzrastie medziročne predaj zhruba o desať percent, v Európe až o viac ako pätinu. Nebojíte sa krízy?
V minulom roku sme uviedli na trh nové modely malých vozidiel ako Kia Picanto a Rio, pričom od apríla tohto roku sme spustili v žilinskom závode výrobu nášho bestselleru Kia cee´d. Ide o vozidlá určené pre európskych zákazníkov a zároveň ide o segmenty, ktoré sú v Európe najpopulárnejšie. V tomto roku máme navyše naplánované viaceré marketingové aktivity v spojitosti s futbalovými majstrovstvami Európy Euro 2012.
Volkswagen plánuje byť do roku 2018 najväčším výrobcom áut na svete. Aké plány má Kia?
Najskôr je potrebné objasniť pozíciu Volkswagenu vo svete. Tento koncern zvyšuje svoje produkčné kapacity hlavne v Číne a Spojených štátoch. Zároveň je zaujímavé podotknúť, že viac ako polovicu celého zisku skupiny tvorí značka Audi. Okrem toho sa snažia používať čo najmenej platforiem v rámci celého Volkswagenu. Náš cieľ je iný. Aktuálne nemáme záujem o zvyšovanie kapacity výroby, chceme sa zamerať na zabezpečenie potrebnej kvality. Dôležitá je pre nás podpora vnímania značky Kia. Chceme posilňovať našu pozíciu medzi mainstreamovými značkami.