Rozhodnutie nadobudlo právoplatnosť 17. decembra 2009, pretože podnikatelia akceptovali závery úradu a vzdali sa možnosti odvolať sa.
Podnikatelia podľa názoru PMÚ porušili zákon o ochrane hospodárskej súťaže tým, že uzatvorili franchisingovú zmluvu o distribúcii kozmetiky FM, ktorá obsahovala aj ustanovenie o priamom určení ceny ďalšieho predaja.
Cenový záväzok bol premietnutý do pravidiel platných pre členov predajnej siete organizovanej podnikateľom FM Group Sl, s. r. o., pre podnikateľa FM Group World, Sp.k., na území SR.
Pri určovaní výšky pokuty PMÚ zvažoval viacero faktorov, najmä povahu dohody, úroveň súťaže medzi značkami a dopad konania FM Group World, Sp.k., a FM Group Sl, s. r. o., Žilina, na súťaž. Protimonopolný úrad vzal do úvahy aj skutočnosť, že dodržiavanie distribútormi určenej predajnej ceny nebolo vynucované a podnikatelia uznali, že sa svojím konaním dopustili porušenia zákona, pričom počas správneho konania odstránili a upravili sporné ustanovenia tak, aby boli v súlade s pravidlami ochrany hospodárskej súťaže.
TASR informoval riaditeľ kancelárie úradu PMÚ SR Tibor Vrzgula.