StoryEditor

Hyundai dobýva európsky trh

27.07.2012, 00:00

Najväčšia kórejská automobilka Hyundai Motor si zaknihovala za prvých šesť mesiacov tohto roka dvojciferný rast predaja áut.

Rast v Európe
Až o pätnásť percent sa pritom Hyundaiu od apríla do konca júna podarilo zvýšiť odbyt áut práve v Európe, ktorej automobilový trh sa prepadáva. Len v júni si na európskom trhu pripísala druhý najvyšší, 23,2-percentný nárast predaja áut, čo je len o jednu desatinu horší výsledok oproti Kii. „Predajcovia áut v Európe sa na nás obracajú so žiadosťami, že chcú predávať autá značky Hyundai,“ vyjadril sa v tejto súvislosti finančný riaditeľ automobilky Lee Won-Hee. Predaje Hyundaia na starom kontinente potiahli najmä športovo-úžitkový Hyundai ix35 – vyrábaný v českom závode Hyundai v Nošoviciach, ako aj sedan Hyundai i40.

„Kľúčovým faktorom pre úspech Hyundaia na trhu bolo uvedenie nových modelov s konkurencieschopnými cenami,“ hovorí analytik spoločnosti Cyrrus Jiří Šimara.
Na americkom trhu kórejský výrobca zaznamenal vyšší predaj sedanov Hyundai Azera a Genesis, zatiaľ čo predaj kompaktného modelu Hyundai Elantra klesol. „Vyšší dopyt po plnohodnotných sedanoch automobilky pravdepodobne zvýšili Hyundaiu zisk v Spojených štátoch, keďže tieto modely spravidla generujú vyššiu ziskovosť ako menšie vozidlá,“ povedal pre agentúru Bloomberg analytik Lee Sang Hyun zo spoločnosti NH Investment&Securities.

Hyundai spolu so sesterskou automobilkou Kia za prvý polrok vyrobili takmer 3,6 milióna áut a potvrdili svoju pozíciu piateho najväčšieho automobilového koncernu vo svete. Stalo sa tak aj napriek tomu, že na domácom trhu a v Číne Hyndai zápasí s poklesom predaja vozidiel. O 4,6 percenta nižší predaj áut na domácom trhu bol podľa automobilky spôsobený menšou chuťou Kórejčanov míňať peniaze.

Rekordné výsledky
Zisk juhokórejskej automobilky v prvom polroku medziročne stúpol o pätinu na päť biliónov wonov, takmer 3,6 miliardy eur, a prekonal odhady analytikov. Aj napriek dobrým výsledkom v prvom polroku je však najväčší kórejský výrobca áut vo výhľade na druhý polrok opatrnejší. Automobilka znížila globálny výhľad celosvetového predaja áut v tomto roku na 77,1 milióna kusov, čo je oproti jej aprílovej predpovedi o 500-tisíc kusov menej. „Očakávame, že ekonomická situácia v Európe sa v prebiehajúcom druhom polroku zhorší,“ povedal pre agentúru Bloomberg finančný šéf Hyundai Motor Lee Won-Hee. O viac ako 600-tisíc kusov oproti pôvodnej predpovedi poklesne podľa Hyundai Motor predaj áut v Európe a o 200-tisíc kusov nižší predaj očakáva v Číne.

„Automobilky sú všeobecne pri očakávaniach vývoja v druhom polroku opatrné. Ostro to pritom kontrastuje s výhľadmi, ktoré mali ešte na začiatku tohto roka, keď predpokladali horšie predajné výsledky v prvom polroku,“ dodáva Šimara.

Hyundai by mal podľa analytika spoločnosti Cyrrus svojimi predajmi v Európe aj v druhom polroku dosahovať lepšie výsledky ako trh, ale 15-percentný nárast predaja sa mu už zrejme dosiahnuť nepodarí.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. apríl 2024 14:01