ČESMAD-u a Únii autodopravcov Slovenska (UNAS) prisľúbil rozdelenie úsekov ciest 1. triedy na viacej častí.
Zmena pokuty
"Má ich byť viac ako 1000," uviedol pre TASR hovorca Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Stanislav Jurikovič. Rezort dopravy má tiež meniť aj výšku pokuty za zle nastavenú palubnú jednotku. Tá má klesnúť o viac ako 1500 eur na 120 eur. O jej konečnej výške má rozhodnúť parlament na svojej mimoriadnej schôdzi v stredu 20. januára novelizovaním zákona o výbere mýta.
Primonienky k mýtu
Nespokojní dopravcovia mali možnosť zasielať svoje pripomienky k mýtnemu systému do piatka 15. januára. Zástupcovia UNAS to podľa Jurikoviča do tohto termínu nestihli. Ministerstvo aj napriek tomu deklarovalo, že ich námety preštuduje a prípadne aj zapracuje do zákona. Nestihne to však zakomponovať do aktuálnej novely, ktorá má byť platná od 1. februára tohto roka.
Elektronický mýtny systém bol na Slovensku naplno spustený 1. januára tohto roka. Mýto musia platiť vozidlá nad 3,5 t za približne 2000 km diaľnic, rýchlostných ciest a komunikácií 1. triedy. Jeho zavedenie do praxe sprevádzali protesty nespokojných slovenských dopravcov. Tí na niekoľko dní ochromili dopravu v Bratislave, keď zablokovali Rožňavskú ulici. V iných mestách brzdili premávku pomalou jazdou.