Popri peniazoch zo štátnej kasy a správy letísk by zvyšné výdavky mali pokryť vlastné zdroje dodávateľa, mimorozpočtové zdroje a prostriedky rezortu dopravy. "Keďže ide o zvýšenie zdrojov o viac ako sto miliónov korún, musela o tom podľa zákona rozhodnúť vláda," uviedol pre HN šéf sekcie civilného letectva ministerstva Branislav Kvasnica. Na pôvodný, lacnejší projekt, súhlas ministrov potrebný nebol.
Konečné náklady na dostavanie terminálu, ktoré sa pre sklz v jeho rozpočte a problémy na strane dodávateľa prác oddialilo, určí výber formou rokovacieho konania bez zverejnenia. Ako dodal B. Kvasnica, rezort v súčasnosti rokuje s pôvodným dodávateľom, Bardejovskými pozemnými stavbami, aby čo najskôr predložil pevnú cenu aj s harmonogramom dostavby.
Plánovaná kapacita košického terminálu sa odhaduje na 700 tis. cestujúcich ročne, čo je porovnateľný objem s bratislavským letiskom. Tá sa stanovuje po zohľadnení kritickej letnej sezóny, keď na deň pripadajú až dve tisícky vybavených pasažierov. V poslednom období na letisku cez vybavovací priestor denne prejde približne polovica z predpokladaného množstva.
Z terminálu sa dosiaľ podarilo dokončiť desať objektov a aby bol úplný, chýba ich ešte šestnásť. Jeho celková zastavaná plocha bude 3 530 m2, úžitková plocha 4 569 m2.
Problémy s dodávateľom
Oneskorenie dokončenia výstavby terminálu na Letisku Košice a stagnácia výstavby na konci roka okrem nedostatku zdrojov zapríčinil aj dodávateľ - Bardejovské pozemné stavby. Podľa predstaviteľov Slovenskej správy letísk firma nedodržiavala termíny a tiež nebola schopná vopred platiť za niektoré poddodávky.
Základné hospodárske výsledky Letiska Košice v roku 2002
| Počet cestujúcich na pravidelných linkách 162 tis. | |
|
Z toho: |
% |
| ČSA | 66% |
| SkyEurope Airlines | 23% |
| Slovenské aerolínie a Tyrolean Airways | 11% |
| Hospodársky výsledok |
-3,3 mil. Sk |
| Tržby a výnosy |
104,5 mil. Sk |
|
Zdroj: SSL | |

