U našich západných susedov začali platiť mýto nákladné vozidlá nad 12 ton 1. januára 2007, a to na takmer 1000 kilometroch diaľnic a rýchlostných ciest.
Vyskytli sa tiež sťažnosti na spoplatnenie komunikácií, o ktorých vodiči vôbec nevedeli, že sú spoplatnené, keďže na nich chýbalo príslušné označenie.
Naši susedia to zvládli lepšie
Elektronický systém výberu mýta, ktorý v ČR prevádzkuje firma Kapsch, za prvý pracovný deň zarobil približne 10 miliónov Kč (381.228 eur).
Slovenský mýtny systém za prvý deň ostrej prevádzky vyniesol 250.838 eur. Vybudovanie systému stálo v Česku 22 miliárd Kč, na Slovensku vyšiel približne na 850 miliónov eur.
V Rakúsku odštartovalo elektronické vyberanie mýta pre nákladné autá na rakúskych diaľniciach 1. januára 2004, a to bez technických problémov. Systém elektronického mýta v Rakúsku je povinný pre všetky vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony a vyberá sa na 2000 kilometrov dlhej diaľničnej sieti.
Výber mýta na rakúskych diaľniciach a rýchlostných cestách dosiahol za prvých 100 dní od zavedenia 190 miliónov eur. Okrem toho spoločnosť Asfinag, ktorá prevádzkuje rakúske cestné komunikácie, vybrala na pokutách 1,6 milióna eur.