Ako povedal po dnešnom rokovaní Generálnej rady prezident ZPS Ján Oravec, podnikatelia sú presvedčení, že celý systém od jeho výberu až po súčasnú prevádzku je zlý. Okrem jeho finančnej náročnosti, ktorá robí mýtny systém zavedený na Slovensku najdrahším v stredoeurópskom priestore, je podľa podnikateľov, z ktorých viacerí podnikajú aj v autodoprave, likvidačný. Na príkladoch z vlastnej praxe dokumentovali až 20-násobný nárast nákladov na dopravu v porovnaní so systémom diaľničných známok.
Vyjadrili tiež obavy, či peniaze získané výberom mýta sa aj reálne použijú na ďalšie budovanie cestnej infraštruktúry. Myslia si, že celý výnos z mýta neskončí v štátnom rozpočte, ale pôjde na úhradu nákladov na jeho zriadenie a jeho prevádzkovateľovi. Za dostatočné nepovažujú ani doterajšie kroky vlády, ktoré prijala na zmiernenie následkov vyplývajúcich z mýta, ako napríklad zníženie spotrebnej dane z nafty či užšie vymedzenie spoplatených úsekov. Aj napriek pripravovanému zníženiu cien nafty Slovensko ostáva podľa ZPS najdrahšou krajinou v rámci regiónu, čo spochybňuje predpoklady, že zníženie ceny nafty budú využívať aj ostatní prepravcovia na jej čerpanie na území SR.
Minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) opakovane označil zavedenie mýtneho systému za veľmi dobré a problémy v jeho fungovaní pokladá len za "pôrodné bolesti", ktoré sa postupne darí odstraňovať. "Vláda pomáha kompenzovať problém elektronického mýta, našla riešenie v spotrebných daniach, našli sme riešenie v jeho úplne spravodlivom spoplatnení," konštatoval tento týždeň Vážny. Za podľa nich nezvládnuté zavádzanie nového mýtneho systému kritizuje ministra dopravy aj opozícia a v tejto súvislosti sa ho tento týždeň pokúsila v parlamente odvolať z funkcie, ale bez úspechu.