Od februára sa mení spôsob zobrazovania prejdených spoplatnených úsekov pre dopravcov v rámci mýtneho systému na Slovensku. Namiesto identifikačné kódov úsekov budú uvedené ich presné názvy. Dnes to na brífingu vyhlásil riaditeľ služby zákazníkom akciovej spoločnosti SkyToll Miroslav Mikulčík.
Prevádzkovateľ mýta tak vyhovel dopravcom. "Oni chcú, aby sme pre lepšiu čitateľnosť uvádzali presné názvy úsekov, ktoré prešli, preto sme im v tomto smere vyhoveli," podotkol Mikulčík.
Odmietol tiež nedávne tvrdenia dopravcov, že faktúry nie sú korektné a pre daňových účtovníkov sú nepoužiteľné. "Všetky faktúry, ktoré sme doteraz, teda k 15. januáru vydali, sú korektné a v súlade či už s účtovným alebo daňovým zákonom. Zatiaľ neevidujeme jedinú reklamáciu," uviedol. SkyToll vydáva faktúry v dvoch zúčtovacích obdobiach, a to k 15. a 30. dňu mesiaca.
Predstavitelia Únie autodopravcov Slovenska (UNAS) sa sťažovali na prvé faktúry, ktoré im boli doručené. Tie podľa nich nemožno kvôli nedostatkom použiť ako daňový doklad. Základným problémom je, že neboli označené ako faktúry, ale výzvy na platbu. Niektorým právnici odporučili, aby ich nezaplatili. "Veď to mi nezoberie účtovník a neuzná ani daňový úrad," konštatoval člen organizačného výboru UNAS Jaroslav Polaček na štvrtkovom (21. januára) rokovaní Výboru Národnej rady (NR) SR pre hospodársku politiku, kde sa zástupcovia UNAS zúčastnili.