StoryEditor

Šéf Kauflandu reaguje na kauzu sesterského reťazca: to, čo je na etikete, musí bez pardonu platiť

05.07.2021, 00:00
Generálny riaditeľ slovenského Kauflandu Paul Pauls pomenoval základné kritériá, ktorými sa reťazec riadi pri výbere domácich dodávateľov. Reagoval tak aj na najnovšiu kauzu s kuracím mäsom neznámeho pôvodu, ktoré sa predávalo v Lidli.

Reťazec Lidl aktuálne čelí kauze – zákazníkom predal tony kuracieho mäsa, ktoré síce malo byť slovenské, no v skutočnosti je jeho pôvod neznámy. Keďže Kaufland a Lidl majú spoločného vlastníka, nemeckú Schwarz Gruppe, zaujímalo by ma, ako túto aféru vnímate.

Nie som škodoradostný. Nikdy nemám radosť z toho, keď sa niečo takéto stane, a to ani v prípade, že sa to stane našej konkurencii. S oddelením nákupu sme o tejto kauze diskutovali a zhodli sme sa, že správnou cestou je jedine cesta kvality. Preto máme 88 percentný podiel slovenskej kuraciny a 12 percent českej.

Jedna vec je kvalita, druhá je však cena, na ktorú stále veľké množstvo Slovákov pri nákupe prihliada.

To je pravda. Ale ak by sme mali predávať nekvalitné veci iba preto, že sú lacné, tak touto cestou my ísť nechceme. Toho sme sa zriekli, a to vo všetkých produktových skupinách, nie iba v prípade mäsových výrobkov.

Kaufland s dodávateľom Globaltrading Slovakia, ktorý sporné mäso do pobočiek dodal, nespolupracuje. Ak by to však bol váš partner a zrazu by figuroval v takejto kauze, ako by ste sa zachovali? Prerušili by ste s ním spoluprácu, kým sa celá vec neprešetrí?

Na túto otázku neexistuje jednoznačná odpoveď. Nepoznám totiž procesy, ktoré sa za touto konkrétnou situáciou skrývali, požiadavky na kvalitu, konkrétne dohody, a podobne. Na to by mohol odpovedať iba insider. Keby však k takémuto niečomu u nás došlo, museli by sme sa pozrieť na celý procesný reťazec a analyzovať ho krok po kroku. Len tak by sme vedeli zistiť, kde nastala chyba a ako jej zabrániť do budúcnosti.

Lidl na margo tejto aféry uviedol, že „nemá efektívne nástroje na kontrolu dodávateľom uvádzaných informácií, akými sú pôvod suroviny, krajina usmrtenia a krajina spracovania.“ Dosledovateľnosť údajne dokáže kontrolovať iba Štátna veterinárna a potravinová správa. Má Kaufland nejaké špeciálne nástroje alebo to tiež necháva iba na štát?

Čo sa týka našich produktov, robíme pravidelné kontroly a odoberáme vzorky, ktoré sú zaslané na analýzu do akreditovaných a certifikovaných laboratórií. Rovnako existujú presné požiadavky zo zákona, ktoré sa týkajú uvádzania krajiny chovu, porážky a spracovania na etiketách produktov.

Tieto údaje boli zobrazené aj na produktoch od Globaltradingu. ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-02-08 18:57:34 - Feat.: 0 - Title: Kauza Lidl je fackou Matovičovi, ktorá viac zabolí malé obchodíky 02 - Modified: 2021-07-03 10:33:16 - Feat.: 0 - Title: Veľké emócie vnútri obrieho kolosu: Lidl a Kaufland menia vedenie, jadrom sporu mali byť mladé manažérky
01 - Modified: 2024-10-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Láska v každom okienku: Aj váš darovaný úsmev pomôže rodinám zostať spolu 02 - Modified: 2024-10-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Šéf Kauflandu Slovensko pre HN: Balíček nám zhorší finančné výsledky o 10 percent, prehodnotíme investície 03 - Modified: 2024-10-20 22:00:00 - Feat.: - Title: Tajné recepty v červených knižkách: Vďaka nim mäsové pochúťky tak milujeme 04 - Modified: 2024-10-16 22:00:00 - Feat.: - Title: Veľký zraz duchov, bosoriek a upírov v meste: Príde aj Kali, a čo vy? 05 - Modified: 2024-10-14 08:09:03 - Feat.: - Title: Prázdna chladnička trápi stále viac Slovákov, pomôžte svojím nákupom aj vy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 01:57