Záujem motoristov o nákup diaľničných známok pokračoval vo výraznom raste aj v máji. Oproti predpandemickému roku 2019 stúpli májové tržby o 47 percent.
Medziročne sa zvýšili dokonca viac ako dvojnásobne, nárast predstavoval 121 percent. Informovala o tom vedúca oddelenia komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.
Príjem z predaja elektronických diaľničných známok (eDZ) dosiahol v máji 5,6 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Priebežné tohtoročné tržby sa zvýšili na 39,9 milióna eur.
Na májovom výbere sa najviac podieľala 365-dňová eDZ so sumou takmer 4 milióny eur, nasledovaná 10-dňovou s 1,1 milióna eur, 30-dňovou, ktorej výber dosiahol 390.665 eur, a ročnou eDZ so sumou 98.464 eur.
V máji rástli nielen tržby, ale aj počty predaných kusov jednotlivých eDZ. Najväčší záujem zo strany motoristov bol o 10-dňovú a 365-dňovú eDZ, ktoré už s väčším odstupom nasledovali 30-dňová a ročná eDZ. Celkovo NDS za máj predala 267.847 kusov eDZ, čo je medzimesačne viac o takmer tretinu.
Ako najpredávanejšiu diaľničnú známku za prvých päť mesiacov aktuálneho kalendárneho roka už diaľničiari evidujú 365-dňovú eDZ, ktorá bezmála o 73.000 kusov nechala za sebou doterajšieho lídra, ročnú známku.
V obľube je najmä medzi slovenskými vodičmi. Zahraniční vodiči najviac preferujú 10-dňovú eDZ, najmenší záujem majú o ročnú eDZ. Podiel domácich vodičov na celkových tržbách z predaja eDZ predstavoval v máji 78,70 %, za aktuálny rok je na úrovni 86,61 percenta.