V Českej republike došlo k prechodu z časového na výkonové spoplatnenie využívania diaľnic a rýchlostných ciest pre nákladné vozidlá nad 12 ton začiatkom roka 2007. Úplnú distribučnú sieť však Riaditeľstvo ciest a diaľnic ČR v spolupráci s generálnym dodávateľom mýtneho systému spustilo už 1. decembra 2006.
Ako TASR ďalej informoval hovorca českého mýtneho systému MYTO CZ David Šimoník, od tohto dátumu bolo k dispozícii viac ako 200 predajných miest na čerpacích staniciach a hraničných priechodoch, ako aj ďalších 14 v krajských mestách. Ešte počas jesene 2006 boli priamo kontaktovaní a predregistrovaní najväčší zákazníci, teda najmä špeditéri a dopravcovia.
Popri tom bolo počas troch mesiacov od decembra 2006 otvorených 10 dodatočných distribučných miest na hraničných priechodoch a na vytipovaných miestach pomáhali aj tzv. registrační asistenti. "Vďaka tomu bolo k 1. januáru 2007 bez problémov vydaných 70.000 palubných OBU jednotiek," zdôraznil Šimoník.
Vo vtedajšej tlači sa však objavili aj informácie o niekoľkých nedostatkoch v prvých dňoch fungovania systému. Problémy mali na začiatku najmä zahraniční prepravcovia, ktorí pricestovali do Česka a namiesto diaľničnej nálepky si museli zaobstarať palubnú jednotku na elektronický výber mýta. Vyskytli sa tiež sťažnosti na spoplatnenie komunikácií, o ktorých vodiči vôbec nevedeli, že sú spoplatnené, keďže na nich chýbalo príslušné označenie.