Pri maďarsko-slovenskom hraničnom priechode Rajka sa dnes vytvoril viackilometrový rad kamiónov čakajúcich na zakúpenie zariadenia na elektronické mýto v SR. Maďari sa v súvislosti so zavedením elektronického mýtneho na Slovensku obávajú rapídneho nárastu tranzitnej dopravy cez ich krajinu.
Podľa západomaďarského regionálneho spravodajského servera nyugathir.hu sa na uvedenom hraničnom priechode nevytvorila podobná kolóna od otvorenia hraníc. Tureckí, rumunskí, ukrajinskí, bulharskí aj maďarskí kamionisti sa dnes rozčuľovali nad tým, prečo nebolo možné zaobstarať palubný modul už koncom minulého roka.
Ako dnes uviedol riaditeľ Dopravného inštitútu Attila Vörös, smerom od Ukrajiny vstupovalo na hraničnom priechode Záhony v období rokov 2006 - 2007 denne na maďarské územie 300 kamiónov, za terajšej situácie kvôli zdraženiu poplatkov za diaľnice a cesty I. triedy na Slovensku môže stúpnuť ich počet až na 500.
Štátna cesta číslo 4 od hraníc k Nyíregyháze je síce obnovená, kapacita je vyhovujúca, rast tranzitnej dopravy ale nie je záujmom Maďarska, zdôraznil.
V maďarskom verejnoprávnom rozhlase Magyar Rádió riaditeľ uviedol, že by bolo potrebné zaviesť nejaké protiopatrenia, napríklad zvýšiť poplatky za tranzitné používanie ciest. To však podľa jeho slov nie je jednoduché, naráža to na prekážky v rámci noriem Európskej únie (EÚ).
"Treba použiť nejaké operatívne opatrenia komplikujúce dopravu na to, aby sa zabránilo rastu množstva kamiónov prechádzajúcich Maďarskom," dodal expert, podľa ktorého takýmito opatreniami by mohla byť napríklad zvýšená kontrola technického stavu vozidiel pri vstupe do krajiny. Vörös priznal, že to nie je elegantné riešenie.