Vznik firmy bol na svojom začiatku vyústením túžby skupinky pilotov vytvoriť vlastné lietadlo. Od začiatku ich lietadlá navrhoval Tadeáš Wala, letec a konštruktér, bývalý reprezentant ČSSR v bezmotorovom lietaní, ktorý na svojich lietadlách pracoval vo voľnom čase popri hlavnom zamestnaní banského konštruktéra. Dnes obe lietadlá nesú vo svojich menách iniciálky WT.
Firma zo začiatku vyrábala najmä prívesy na prepravu vetroňov, laminátové kryty na banské vŕtačky či kapoty na traktory. "Náš prvý výrobok boli prívesné vozy. Vtedy predpisy dovoľovali postaviť tri prototypy, kde stačilo mať trojrozmerný obrázok s rozmermi a popisom. Museli ste použiť schválenú nápravu a oje. Ostatné ste mohli vyrobiť sami. Dnes je potrebné vybaviť množstvo papierov, ktoré musí schváliť štátna skúšobňa," opisuje riaditeľ Ján Hrabovský.
Prelomovou sa pre firmu stala spolupráca s nemeckou spoločnosťou Schempp-Hirth Flugzeugbau, pre ktorú od deväťdesiatych rokov zabezpečovali lakovanie, montáž a výrobu dielov na vetrone. Keď na prelome tisícročí dokončili nové lietadlo Dynamic, málokto im veril. "Boli zákazníci, ktorí si ho objednali síce u nás, ale od nemeckého dílera. Predtým, ako mu zaplatili zálohu, dali si tú námahu, že sa prišli pozrieť na Slovensko do Prievidze, či sme včera nezliezli zo stromov, či nežijeme v zemľankách a v akej šope skladáme to jeho lietadlo," hovorí riaditeľ spoločnosti. Preraziť mu pomohol aj nemecký partner. "My sme vyrobili lietadlo, to znamená, investovali sme čas a peniaze do výroby, a náš nemecký predajca sa postaral o certifikáciu v Nemecku," spomína Hrabovský a dodáva, že nemecký certifikát bol dôležitý aj preto, že ho uznávajú aj mnohé iné krajiny.