Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji tešia nielen športových fanúšikov, ale aj obchodníkov, prevádzkovateľov barov a reštaurácií, maloobchodníkov so športovými potrebami, výrobcov televízorov, ako aj cestovné kancelárie. Vo svojej najnovšej analýze na to upozornili analytici Poštovej banky.
Na Slovensku je pomerne rozšírené sledovanie športových zápasov v spoločnosti a veľmi obľúbenými miestami sú popri obývačkách aj reštaurácie, bary či krčmy. "Obchodníci, ktorí sledovanie športových prenosov umožňujú, sa preto zväčša v tomto období môžu tešiť aj z vyšších tržieb. Keďže slovenskí reprezentanti odohrajú zápasy v popoludňajších a večerných hodinách, pozitívny efekt z vyššej návštevnosti by prevádzky mohli pocítiť vo vyššej miere než počas olympijských hier," konštatovala analytička Poštovej banky Dana Špacírová.
Čím dlhšie budú Slováci "v hre", tým viac to podľa analytikov budú môcť pocítiť obchodníci aj na svojich tržbách. Úspechy slovenských športov totiž tešia aj tých obchodníkov, ktorí predávajú športové potreby, dresy, doplnky či suveníry.
Z vyššieho dopytu by mohli profitovať aj výrobcovia televízorov, ktorí vlani zaznamenali medziročný pokles produkcie. "V minulosti mali veľké športové podujatia za následok rast dopytu po televízoroch. Tohtoročné majstrovstvá by mohli motivovať ku kúpe nového televízora najmä tých ľudí, ktorí majú doma staršie modely," domnieva sa Špacírová.
Mnohí fanúšikovia si pritom nenechajú ujsť športové podujatia priamo v zahraničí, a preto vycestujú za slovenskými reprezentantmi. "Nejaké to euro navyše tak dokážu zarobiť aj prepravcovia, prípadne cestovné kancelárie, ktoré ponúkajú športové zájazdy," dodala analytička banky.