Percento štátnych kontrol s chybou sa vám vlani mierne zvýšilo, z reťazcov ste boli druhý najhorší. Na chybu prídu u vás pri približne každej piatej kontrole. Prečo nie je chybných kontrol menej?
Všetko je to relatívne. Napríklad v automobilovom priemysle sa chyba uvádza na počet úkonov. Ak by sa to robilo tak aj u nás, tak by to bolo zaujímavé číslo. Zoberte si, koľko úkonov sa v obchode deje a koľko ľudí ich robí. To sú milióny operácií. A v tom čísle by bola chybovosť oveľa menšia, rádovo by to boli promile. Samozrejme, ak prídete na kontrolu do obchodu a môžete kontrolovať všetko od dlaždičiek cez vzhľad prevádzky až po všetky formálne náležitostí, dajú sa nájsť drobné chyby.
To môže byť pravda, ale vy ste boli z obchodných reťazcov podľa štatistík ministerstva pôdohospodárstva vlani druhý najhorší reťazec.
Tých štatistík som videl niekoľko a sú premenlivé. Pred mesiacom som videl tiež štatistiku z dielne ministerstva, podľa ktorej sme boli na piatom mieste. Záleží na intenzite kontrol v danom období.
Ste s vašimi výsledkami teda spokojní?
To, samozrejme, nie sme a pracujeme na zlepšení. Snažíme sa mať kontroly nielen na predajniach, ale v celom dodávateľskom reťazci. Začínajú u dodávateľov, pokračujú pri preprave a aj v našom distribučnom centre. V tomto roku sme začali na všetok tovar Tesco značky dávať 100-percentnú garanciu spokojnosti. Bez akýchkoľvek otázok môže zákazník u nás zakúpený výrobok reklamovať, bez udania dôvodu. To číslo vrátených produktov je takmer nulové.
Čo konkrétne ste zmenili pri vnútorných kontrolách?
So všetkými dodávateľmi sme robili audit výrobných zariadení a tlačili na odstránenie nedostatkov. To bol prvý krok. Prešli sme si aj celú prepravu a distribúciu. Je to, samozrejme, aj o kontrole predajní a zamestnancov a aj o inve...
Zostáva vám 85% na dočítanie.