Na prestížny autosalón priviezol francúzsky Peugeot dva nové modely. Jedným z nich je malé mestské auto Peugeot 108, druhým nástupca úspešného modelu 308 s prívlastkom SW. Peugeot 308 navyše v Ženeve získal aj titul Auto roka 2014.
A to všetko len dva týždne po tom, ako značka získala nového akcionára – čínsky Dongfeng. „Otvorili sa nám špecifické priestory na rast i rozvoj v južnej Ázii a, samozrejme, v Číne. To nám umožní rozšíriť ponuku na viac produktov s regionálnymi špecifikáciami,“ vyhlásil pre HN Maxime Picat.
Automobilku Peugeot čakajú zmeny, ktoré súvisia najmä s nedávnym vstupom čínskeho Dongfengu do skupiny PSA. Čo od toho môže očakávať trnavská fabrika PSA?
Trnava je jeden z našich strategických podnikov, ktorý rozhodne chceme ďalej rozvíjať. Uvedomujeme si, že Slovensko je krajinou s kultúrou automobilového priemyslu. Momentálne sme veľmi spokojní s výsledkami trnavského závodu. Budeme sa ďalej snažiť zvyšovať jeho konkurencieschopnosť, kvalitatívne i finančné výsledky. Ako generálny riaditeľ značky Peugeot spravím pre to robiť všetko. Budúcnosť trnavskej fabriky v rámci skupiny Peugueot Citroen teda vidíme pozitívne.
Plánujete do Trnavy v blízkej budúcnosti umiestniť výrobu niektorého z nových modelov?
Trnavský podnik sa dnes sústredí na B segment, teda malé autá, ako je napríklad Citroen C3 Picasso. Aj budúcnosť Trnavy patrí tomuto segmentu. Ešte je však príliš zavčasu hovoriť, ako konkrétne sa bude prispôsobovať zameraniu na malé autá.