Želania miliónov facebookových užívateľov, ktorí už roky vyžadujú zavedenie tlačidla 'nepáči sa mi to', možno budú konečne vypočuté. Teda aspoň čiastočne. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg totiž na tlačovej konferencii v Kalifornii oznámil, že jeho tím vážne uvažuje o spôsoboch, ako dať užívateľom siete viac možností vyjadriť svoje emócie.
"Ľudia na Facebooku často zdieľajú smutné príspevky. A nám je jasné, že v takejto situácii sa ich priateľom tlačidlo 'To sa mi páči' práve nehodí. Uvedomujeme si, že existuje mnoho iných emócií, ktoré ľudia tiež chcú vyjadriť," uviedol na konferencii Zuckenberg. Dodal, že zavedenie tejto funkcie patria k najčastejším požiadavkám, s ktorými sa ľudia na vývojárov siete obracajú.
Facebook však zároveň dodal, že tlačidlo "dislike" medzi novinky patriť nebude, aby neslúžila na odsúdenie ostatných. "Tlačidlo značiace odsúdenie na Facebooku nechceme," zhrnul zakladateľ siete.
Ďalšou prekážkou v zavedení novej funkcie môžu byť tiež spoločnosti, ktoré na sociálnej sieti inzerujú. "Facebook je závislý na ich peniazoch a samozrejme si chce uchovať ich priazeň. Tlačidlom 'To sa mi nepáči' by ich ale mohli skôr naštvať," vyjadril sa pre server BBC Paul Coggins z reklamnej spoločnosti Adludio.
Podľa neho by preto Facebook tlačidlo 'To sa mi nepáči' zavádzať nemal a namiesto toho by mal ľuďom ponúknuť väčšiu škálu emócií, ktoré môžu vyjadriť. "Zostať iba pri 'To sa mi páči' a 'To sa mi nepáči' by proste bolo príliš čiernobiele riešenie," povedal.
Guy Phillipson z britskej Kancelárie pre internetový marketing však s kolegom nesúhlasí, poukazujúc, že firmy sú už dnes zvyknuté na internetovú kritiku. "Ak vystaví niečo, čo sa ľuďom nepáči, prídu na to dosť rýchlo. Čo im samozrejme pomôže, pretože do budúcnosti lepšie spoznajú naladenie svojich zákazníkov," myslí si. 'To sa mi nepáči' preto podľa neho nebude pre firmy znamenať žiadny veľký problém.
Funkciu 'To sa mi páči' Facebook zaviedol v roku 2009 a zožal s ňou ohromný úspech. Sieť denne zaznamená na 4,5 miliardy 'lajkov', s pomocou ktorých sieť generuje bezprecendentné množstvo dát o náladách v spoločnosti. Lajkovacie tlačidlo sa tiež stalo obľúbenou funkciou inzerentov Facebooku, ktorí pomocou neho môžu lepšie osloviť potenciálnych zákazníkov.