Predaj zájazdov do destinácií, ktoré boli ešte krátko pred začiatkom letnej sezóny označované za rizikové, sa síce po ukončení vojnového konfliktu v Iraku rozbehol, ale cestovné kancelárie nedokážu presne odhadnúť jeho úspešnosť.
Podľa riaditeľky marketingu Satur travel Márie Gallovej sa predaj bude dať zhodnotiť až po ukončení sezóny. Aj keď na jar predaj zájazdov do Egypta či Turecka stagnoval, doterajšie výsledky svedčia o tom, že by sa ku koncu sezóny mohol dostať na úroveň minulého roka. Koala Tours nezaznamenala pokles predaja pobytov na Cyprus, ľudia majú záujem aj o Egypt, Turecko sa však rozhodla v súvislosti s vojnou v Iraku a zemetrasením v Turecku ako destináciu zrušiť. "Staviame svoj imidž na kvalite a rozhodli sme sa, že napriek výhodným zľavám do tejto krajiny ľudí nevezmeme," uviedol marketingový manažér cestovnej kancelárie Koala Tours Oliver Kluch. Aj pre výhodnú cenu, ktorá je pre veľkú časť klientov pri výbere dovolenky určujúca, zaznamenáva Kartago Tours veľký záujem o letecké zájazdy do Egypta a Tuniska.
Aj keď cestovkári odhadovali, že v tomto roku bude menej zájazdov typu last moment, riaditeľ Kartago Tours Adel Lili sa s týmto názorom nestotožňuje. Podľa neho každý rok stúpa počet zájazdov predávaných niekoľko dní pred termínom začatia pobytu aj preto, že ľudia čoraz viac s výberom dovolenky otáľajú a jej kúpu nechávajú na poslednú chvíľu. S týmto tvrdením súhlasí aj riaditeľka marketingu Satur travel. Napriek tomu, že v ponuke Saturu sa zájazdy na poslednú chvíľu vyskytujú, nie je ich viac ako v minulých rokoch. Tým, že sa cestovkám podarilo ešte pred začiatkom letnej sezóny korigovať počet sedadiel v charterových lietadlách a že z ponuky cestovky Koala včas vypadlo Turecko, je ponuka leteckých zájazdov typu last moment tejto cestovnej kancelárie chudobnejšia.
StoryEditor