StoryEditor

Cargo hľadá investora. Cez svetové médiá

25.10.2013, 00:00
Štátne železničné Cargo si cez inzerát hľadá do svojich novovzniknutých dcérskych firiem investorov.

„Pozývame významných investorov, aby prejavili záujem o podiely v našich dcérskych spoločnostiach.“ Aj cez takýto inzerát si štátne železničné Cargo hľadá investorov do svojich novovzniknutých dcérskych firiem. A neuverejnilo ho hocikde, ale rovno v prestížnom britskom týždenníku The Economist. Chceme takto osloviť čo najviac uchádzačov práve cez médiá, orientované na biznis – odôvodnil inzerát hovorca firmy Martin Halanda.

 

Rovnaké inzeráty pritom štátna akciovka zverejnila aj v ďalších svetových médiách – napríklad ruskom Kommersante či v The Financial Times. Takýto postup je vo firmách podľa managing partnera KPMG Ľuboša Vanča bežný.

Hoci ho Slovensko zatiaľ vo veľkom nevyužívalo, prináša už prvé výsledky. Cargu sa ozvali firmy z Nemecka, Švajčiarska či Ukrajiny.

 

Za inzerát v The Economiste Cargo zaplatilo vyše 10-tisíc britských libier (12,6 –tisíca eur) a vo Financial Times ďalších 6400 libier (7,49 –tisíca eur). Štátna akciovka chce takýmto spôsobom osloviť najmä uchádzačov pre svoje dve novovznikajúce dcérske spoločnosti – firmu, ktorá sa bude zaoberať takzvanou kontajnerovou dopravou a podnik, ktorý bude prevádzkovať vagóny. Kým v prvej z nich chce nákladný dopravca predať významný podiel, tak v druhej ponúka investorom 66 percent akcií.

A už začína mať aj prvých záujemcov, hoci o konkrétnych počtoch hovoriť zatiaľ nechce. „Môžeme však už teraz povedať, že o informačne memorandum podľa podmienok, ktoré máme uvedené na webovej stránke, prejavili záujem spoločnosti z Česka, Poľska, Nemecka, zo Švajčiarska, z Ukrajiny, ako aj z Ruskej federácie,“ konštatoval Halanda.

Podľa partnera poradenskej spoločnosti Deloitte Ivana Lužicu patrí tento postup hľadania investora medzi transparentné. Pridáva sa pritom k nemu aj prezidentka Asociáciepublicrelations Silvia Kušnírová. Podľa nej totiž mnohé štátne firmy v zahraničí komunikujú o relevantných biznis médiách aj takouto formou.

Ako však upozorňuje šéf Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondrej Matej (SDKÚ-DS), štát si mal najskôr preveriť predbežný záujem, založiť spomínané dcéry a malo byť jasné, čo všetko budú nové firmy spravovať.

Faktom však je, že Cargo by malo z predaja dostať nemalé peniaze. Za predaj vyše 12-tisíc vagónov očakáva stovky miliónov eur. Peniaze chce použiť na zníženie svojich dlhov. Tie sa pohybujú do pol miliardy eur.

01 - Modified: 2005-08-07 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: ĽS-HZDS zmení spôsob tvorby kandidátnej listiny do volieb
01 - Modified: 2024-04-10 06:47:23 - Feat.: - Title: Najprv tlačenica, teraz exodus. Prečo firmy opúšťajú Čínu najmasovejšie za dekády? 02 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu 03 - Modified: 2024-03-31 08:35:57 - Feat.: - Title: Retail parky sa stávajú čoraz atraktívnejšie pre investorov aj nájomcov. Bolo ich skolaudovaných 19 04 - Modified: 2024-03-28 14:31:51 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy 05 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. apríl 2024 07:08