StoryEditor

Dobrý predavač? Taký, čo vám vie poradiť

12.01.2014, 09:49
Autor:
tasr, stltasr, stl

Na predavačoch v obchodoch si ľudia najviac cenia schopnosť poskytnúť im v prípade nejasností odbornú radu. Súčasne je to však aj vlastnosť, ktorá im na nich najčastejšie chýba. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard.

"Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, keď sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby," opísala Martina Kirchrathová zo spoločnosti MasterCard. Súčasne rovnaké množstvo zákazníkov podľa jej slov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie.

Prieskum tiež ukázal, že viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie v prípade potreby poskytnúť odbornú pomoc s nákupom. Zákazníci majú rozporuplné pocity aj z prítomnosti predavača v predajni. Buď ho považujú za dotieravého, pretože ich nenechá voľne vyberať, alebo ho naopak nemôžu nájsť. S neochotou sa stretáva 43 % zákazníkov a 30 % má pocit, že sa im obchodník snaží predať za každú cenu ten najdrahší variant tovaru.

 

01 - Modified: 2005-11-30 10:12:04 - Feat.: 0 - Title: Nemecké firmy na Slovensku
01 - Modified: 2025-12-24 22:38:32 - Feat.: - Title: Pre väčšinu Čechov je zemiakový šalát na Vianoce nevyhnutnosťou. Prieskum odhalil generačné rozdiely 02 - Modified: 2025-12-21 19:00:00 - Feat.: - Title: Slovensko síce upadá, ale dobre sa tu žije 03 - Modified: 2025-12-19 10:00:00 - Feat.: - Title: Deti používajú umelú inteligenciu ako kamaráta. Až prekvapivo často pri tom riešia násilie a s*x 04 - Modified: 2025-12-18 08:00:00 - Feat.: - Title: Meníme skladbu jedálnička. Na Slovensku aj globálne 05 - Modified: 2025-12-16 18:18:55 - Feat.: - Title: Eurobarometer: Slováci viac dôverujú Európskej únii než na jar, ukázal prieskum
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. december 2025 01:38