StoryEditor

Siemens chce v Žiline zamestnať 300 inžinierov

03.12.2013, 22:58
Investície. Ohroziť pracovné miesta s pridanou hodnotou môže iba nedostatok kvalifikovaných ľudí.

Začínali so siedmimi ľuďmi, dnes chcú zo Žiliny vybudovať celosvetové centrum. Nemecký koncern Siemens plánuje v pobočke pre automatizáciu železníc zamestnať stovky vývojárov. „Dnes má toto centrum 140 ľudí. Do roku 2017 by sme ich počet chceli zvýšiť na 450 až 470 ľudí,“ hovorí generálny riaditeľ Siemens Slovensko Vladimír Slezák (na snímke).

 

Nečakaný rast centra

Výraznejšie posilňovanie žilinského kompetenčného centra sa začalo pred tromi rokmi, avšak ani sám Siemens si nedával až také ambiciózne plány. Dobré výsledky a spolupráca so Žilinskou univerzitou, ktorá dokázala pripraviť dostatok inžinierov, však nemeckú matku presvedčili. Práve na severe Slovenska by chceli totiž v najbližších rokoch vybudovať druhé najväčšie centrum koncernu pre projektovanie automatizácie železničnej dopravy. „Práce je pre takýto počet ľudí dosť. Spolupracujeme so spoločnosťou Invensys Rail, ktorá je tiež súčasťou nášho koncernu,“ pokračuje Vladimír Slezák s tým, že jediným problémom môže byť nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. „Verím, že máme dostatok šikovných ľudí, ale neregulovaný školský systém nevytvára dostatočné kapacity. Ak sa nám nepodarí naplniť toto číslo, hrozí, že sa pozície presunú do Rumunska alebo Bulharska,“ dodáva Vladimír Slezák.

Skrytý potenciál

Podľa hovorcu mesta Pavla Čorbu je dobrým signálom, že sa vytvárajú pracovné miesta, ktoré by mali obsadiť predovšetkým absolventi Žilinskej univerzity. Tá spolupracuje so Siemensom už od jeho príchodu do Žiliny. „Práve my sme boli príčinou toho, že sa rozhodli investovať v meste,“ hovorí vedúci Katedry riadiacich a informačných systémov Elektrotechnickej fakulty Žilinskej univerzity Juraj Spalek. V súčasnosti škola však neprodukuje toľko inžinierov, no pomáha vo vzdelávaní ďalších. „Nemáme až toľko absolventov. Spoločnosť robí výberové konanie aj na iných fakultách, avšak my zabezpečujeme ich školenia,“ vysvetľuje Juraj Spalek.

Podľa odborníka má práve toto odvetvie veľké možnosti. „Železničná doprava v Európe a hlavne jej modernizácia skrýva obrovský potenciál práve pre firmy ako je Siemens. V súčasnom prostredí, kde je každá väčšia zákazka veľmi vzácna, by bolo veľkou strategickou chybou, keby si ju firmy z odvetvia nechali ujsť,“ hovorí analytik spoločnosti Cyrrus Jiří Šimara. Rozšíriť už existujúce centrum je pritom jednoduchšie ako začínať niekde inde opäť od nuly. „Predpokladám, že Siemens si Slovensko vybral kvôli relatívne nízkym osobným nákladom pri vysokej úrovni kvalifikácie tamojších zamestnancov,“ dodáva Jiří Šimara.

01 - Modified: 2005-10-09 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Kľúčom k úspechu spolupráce je najmä transparentnosť
01 - Modified: 2024-11-21 18:29:36 - Feat.: - Title: Blanár našiel nového konzula v Európe a teraz mieri do Južnej Ameriky. Diplomatické úsilie ničí transakčná daň 02 - Modified: 2024-11-18 23:00:00 - Feat.: - Title: Slováci zamávali „termiňákom“ a zvolili výnosnejší postup. Hitom sú podielové fondy, mnohí však stále otáľajú 03 - Modified: 2024-11-16 12:58:10 - Feat.: - Title: Investičné transakcie v realitách na Slovensku dosiahli 201 miliónov eur 04 - Modified: 2024-11-15 19:07:00 - Feat.: - Title: Nórske investície do ropy a plynu dosiahnu v tomto roku rekordnú úroveň 05 - Modified: 2024-11-15 16:37:50 - Feat.: - Title: Putin k nám posiela hnojivá v obrovskom množstve, európski výrobcovia sa topia v problémoch
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 09:03