Poradie najväčších svetových automobiliek sa od roku 2007 zmenilo. V boji o prvenstvo síce Toyota porazila General Motors, no na ich pozíciu sa výrazne dotiahol nemecký Volkswagen. Ten je v Európe výnimkou, predaj ostatných automobiliek od roku 2007 totiž skôr stagnoval. "Čím väčší podiel svojich predajov majú automobilky na problémovom európskom kontinente, tým sú aj ich hospodárske výsledky slabšie," vysvetľuje Jiří Šimara, analytik Cyrrus. Nemecký Volkswagen sa orientuje na globálny trh a je tak voči situácii v Európe odolnejší. Vlani na kontinente predal napríklad len tretinu zo svojej produkcie.
Podľa Vladimíra Rybeckého, motoristického novinára IBS Motorpress, však nemusia byť samotné čísla o predaji tak podstatné. "Nie je dôležité, koľko áut sa predá, ale koľko na tom firma dokáže zarobiť. Pri takomto porovnaní by sme dostali úplne iný rebríček. Je ho však ťažké vytvoriť a čiarky za predané autá sa počítajú ľahko. Ale je jasné, že efekt z predaja jedného auta Tata Nano (najlacnejšie auto sveta, pozn. red.) a jedného Ferrari je podstatne odlišný," uzatvára Rybecký.

