Finále pesničkovej súťaže Eurovízia vlani sledovalo 120 miliónov divákov – a slzy šťastia víťazky Emmelie de Forest videli aj vďaka malej slovenskej firme zo Spiša. Pesničku Len slzy dánskej speváčky aj celé grand finále mamutej akcie vo švédskom Malmö totiž osvetľovali LED svietidlá spišskonovoveskej eseročky Leader Light. „Presvedčiť náročných organizátorov nám pomohla účasť firmy na výstavách a prítomnosť na švédskom trhu,“ hovorí jej generálny riaditeľ a spolumajiteľ Július Száraz. Nejde o ojedinelý úspech. Pätnásťchlapová minifabrika spod Tatier má na konte aj finále nemeckej Superstar, nórsky pavilón na výstave Expo v Šanghaji či bavorský Oktoberfest, kde svetelné efekty vytvorili atmosféru v pivných stanoch, v ktorých sa zabávalo viac ako šesť miliónov návštevníkov.
Začiatky na univerzite
Za úspešným biznisom so svietidlami sú Július Száraz, Juraj Žirka a Roman Smolinský. Spolužiaci z vysokej školy začali s vývojom a výrobou osvetľovacích a elektronických zariadení už počas štúdia, dodávali osvetlenie pre diskotéky a zábavné ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.