Tak aký rok nás, médiá, čaká?
Aj na základe konca minulého roka si dovolím predikovať na budúci rok rast. Dokonca viac ako môj odhad rastu trhu za minulý rok na úrovni 3 – 4%.
Koľko bude reálne peňazí na trhu?
Podľa odhadov mediálnych agentúr bolo v roku 2014 na trhu viac ako 201 miliónov eur. Ak v roku 2015 hovorím odhadom o 4% náraste, čo možno trochu aj podceňujem, tak to znamená, že to bude okolo 208 – 209 miliónov eur, ktoré prejdú cez mediálne agentúry. Ďalších 10 – 15% tvoria priame obchody medzi menšími zadávateľmi a médiami. Celkový mediálny trh môže byť niekde okolo 240 miliónov, ale bez Facebooku a Googlu, kam odchádza ďalších až 50 miliónov. Tam patria všetky menšie biznisy, drobní živnostníci, ktorí si sami riešia výkonnostný marketing. A tiež sem už patria aj veľkí zadávatelia. To číslo je však odhad. Nie je overiteľné, pretože sa nepublikuje oficiálne.
Koľko z celého balíka peňazí sú komerční klienti a koľko štát?
V roku 2016 bude podľa mňa štát jednociferný. V minulom roku mohlo zo štátu prísť tak 5 – 7% peňazí. Ale okolo volieb bude asi tichšie aj z tohto segmentu. Peniaze zo štátu sa naštartujú po voľbách, dokonca až v druhom polroku.
Bude mať štát ako zadávateľ rastúcu tendenciu, povedzme, v horizonte piatich rokov?
Sú odhady, ktoré hovoria o tom, že sa zo štátu v najbližších rokoch preinvestuje nejakých 150 miliónov eur, ale to sú hypotetické čísla. Vidíme to aj na tom, že ak má štát vy...
Zostáva vám 85% na dočítanie.