Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania (NARMSP) pripravuje viaceré zmeny. Okrem nového názvu Slovak Business Agency (SBA), ktorý bude platiť od 1. marca 2014, má dôjsť aj k zmene koncepcie podpory malých a stredných podnikov. "My chceme zmenu názvu poňať aj ako symbol zmeny filozofie," povedal na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave minister hospodárstva Tomáš Malatinský.
Základnou zmenou v prístupe NARMSP má byť účinnejšie a komplexnejšie poskytovanie služieb podnikateľom. Nový rámec má v tejto súvislosti vytvoriť Zákon o podpore malého a stredného podnikania. Materiál sa momentálne spracováva na Ministerstve hospodárstva (MH) SR, pričom už niekoľko týždňov sa má dostať do schvaľovacieho legislatívneho procesu. "Máme ambíciu, že by ten zákon prešiel následne vládou, parlamentom, tak ako každý zákon a bol by na stole ešte v prvom polroku tohto roku," uviedol minister.
Podľa generálneho riaditeľa NARMSP Branislava Šafárika sa zákon snaží čo najviac prispôsobiť podnikateľskému prostrediu, pričom jeho znenie je inšpirované legislatívou okolitých štátov. Agentúra na príprave spolupracuje so zástupcami slovenských podnikateľov. "Taktiež sme legislatívnu úpravu konzultovali aj s Európskou komisiou," skonštatoval Šafárik.
Zákon tak prvýkrát upraví v rámci legislatívy SR pojmy ako test malých a stredných podnikov (SME test), vyslanec pre malé a stredné podniky (SME envoy), agenda lepšej regulácie (better regulation agenda), rizikový kapitál, sociálny rizikový kapitál či sociálny coaching a mentoring. V rámci novej filozofie agentúry vznikne aj centrum typu "one-stop-shop," ktoré má záujemcom o podnikanie poskytnúť rôzne druhy informácií, priestor na spoluprácu a podobne.