StoryEditor

Zákazníkov vezmeme najmä z autobusov

02.09.2014, 00:00
Na trase Praha – Košice chodí 700-tisíc ľudí, my chceme 50-až 100-tisíc, hovorí šéf Leo Expressu Leoš Novotný.

 

Prichádzate na Slovensko. Budete jazdiť medzi Prahou a Košicami. Pôvodne ste mali jazdiť s dvoma pármi vlakov denne, nakoniec budete len s jedným. Čo sa stalo?

Keď sme videli kontext cestovného poriadku, a to nielen na Slovensku, ale aj v Česku, museli by sme robiť kompromisy na našej chrbtovej trati medzi Prahou a severnou Moravou. A tie sme robiť nechceli. Zdvojnásobujeme totiž kapacitu vlakov na južnej Morave a chceli sme obslúžiť aj nový trh na východnom Slovensku. Na to, aby sme to všetko bezpečne odjazdili, zvolili sme si len jeden pár vlakov denne.

Prečo ste si vybrali práve Košice?

Bolo to najjednoduchšie a najintuitívnejšie rozhodnutie. Košice sú mesto, ktoré najjednoduchšie nadväzuje na našu aktuálnu prevádzku.

Už ste podpísali zmluvu so Železnicami Slovenskej republiky?

Procesy ešte dobiehajú, ale ide už len o formality. Čakáme ešte na potvrdenie zastávok na Slovensku.

Ako budete chodiť s týmito vlakmi denne?

Jeden bude odchádzať z Prahy medzi druhou a treťou popoludní a do Košíc príde večer. Trh sme si starostlivo zanalyzovali a zistili sme, že štyria ľudia z piatich na východe idú do Prahy cez noc a idú autobusom. A to je presne cieľová skupina, na ktorú sa zameriame. Nastavili sme si to tak, aby vlak z Košíc odchádzal po jedenástej večer a prišiel do Prahy na ôsmu hodinu ráno.

Sú viaceré dôvody, prečo ľudia chodia do Prahy autobusom. Ako chcete konkurovať práve autobusovým linkám?

Budeme ponúkať za porovnateľné peniaze oveľa lepšiu úroveň služieb. Budeme o hodinu rýchlejší, budeme mať ergonomické sedačky, cateringové služby nám poskytuje firma, ktorá ich robí aj pre Emirates airlines. Máme tiež zábavný palub...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-10-03 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Alí Chameneí chce nižšie ceny
01 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy 02 - Modified: 2024-10-14 13:54:14 - Feat.: - Title: Minister Ráž: Stanica v Stupave by v budúcnosti mala slúžiť ako zázemie pre vlaky 03 - Modified: 2024-10-07 13:15:33 - Feat.: - Title: Po vyše 50-tich rokoch opúšťajú ZSSK rušne prezývané Gorily 04 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok 05 - Modified: 2024-09-27 09:03:22 - Feat.: - Title: Najdlhší železničný most u nás je v oveľa vážnejšom stave, ako čakali. Modlia sa, nech nespadne, tvrdí expert
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 19:28