StoryEditor

Štát dáva na vlaky milióny eur naslepo

24.09.2014, 00:00
Ziskové a stratové trate sa Slovensko nedozvie.

Ročne ich dotuje sumou približne 197 miliónov eur. Vďaka tomu akoby „preplácal“ ľuďom časť ceny lístka, za ktorú cestujú vlakmi. Teraz chcel vedieť, ako presne tieto dotované úseky hospodária. Avšak narazil. Štát nevie, ktoré železničné úseky na Slovensku sú stratové a ktoré zarábajú. Ide pritom o kľúčovú informáciu, ktorá by rezortu dopravy pomohla napríklad pri šetrení, rušení tratí či vpúšťaní ďalších súkromníkov na naše dráhy.

Stratový biznis

Štátny osobný železničný dopravca – Železničná spoločnosť Slovensko – totiž ministerstvu nevie povedať, ako jednotlivé úseky hospodária. O analýzu, ktorá mala tieto informácie pri...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-10-24 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Študovať sa tu dá oveľa lacnejšie
01 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred 02 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 03 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 04 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke 05 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 17:02