StoryEditor

Štát dáva na vlaky milióny eur naslepo

24.09.2014, 00:00
Ziskové a stratové trate sa Slovensko nedozvie.

Ročne ich dotuje sumou približne 197 miliónov eur. Vďaka tomu akoby „preplácal“ ľuďom časť ceny lístka, za ktorú cestujú vlakmi. Teraz chcel vedieť, ako presne tieto dotované úseky hospodária. Avšak narazil. Štát nevie, ktoré železničné úseky na Slovensku sú stratové a ktoré zarábajú. Ide pritom o kľúčovú informáciu, ktorá by rezortu dopravy pomohla napríklad pri šetrení, rušení tratí či vpúšťaní ďalších súkromníkov na naše dráhy.

Stratový biznis

Štátny osobný železničný dopravca – Železničná spoločnosť Slovensko – totiž ministerstvu nevie povedať, ako jednotlivé úseky hospodária. O analýzu, ktorá mala tieto informácie pri...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2006-10-24 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Študovať sa tu dá oveľa lacnejšie
01 - Modified: 2022-10-05 19:46:31 - Feat.: - Title: Vo Francúzsku v rámci šetrenia odstavia teplú vodu vo verejných budovách 02 - Modified: 2022-10-03 16:13:43 - Feat.: - Title: Riešiť alkohol za volantom nestačí. Problém je inde 03 - Modified: 2022-10-02 07:46:13 - Feat.: - Title: Rezort dopravy pripravuje zákon na zjednotenie podmienok verejnej osobnej dopravy 04 - Modified: 2022-10-03 08:07:42 - Feat.: - Title: Odborník ministerstva dopravy: Pri škrtatní spojov sme ustúpili, bezplatné cestovanie riešime 05 - Modified: 2022-09-29 09:03:44 - Feat.: - Title: V najbližších rokoch pribudnú raketovo elektromobily. Ako to ovplyvní dopravu a životné prostredie?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. október 2022 16:32