Predstavte si situáciu, že stojíte pri pokladnici a na zaplatenie nákupu vám chýba päť centov. Máte smolu a tovar si so sebou neodnesiete. Obchodný reťazec Carrefour si však podobné praktiky môže dovoliť. Od časti svojich dodávateľov tovar síce prevezme, no s platením faktúr si dá poriadne načas. „Naša spoločnosť má už približne 18-tisíc eur po splatnosti, čo predstavuje takmer 43 percent meškajúcich faktúr,“ hovorí pre HN obchodný riaditeľ Baliarní obchodu Poprad Igor Matúšek. Ten zároveň pokračuje, že aj preto Carrefouru zastavili dodávanie tovaru, kým im neuhradí všetky svoje záväzky po splatnosti.
Aj na súde
Baliarne nie sú ani zďaleka jediným dodávateľom, ktorý zatiaľ márne čaká na vyplatenie faktúr. Niektorí sa preto s reťazcom preventívne rozlúčili už skôr. „O situácii v tejto spoločnosti sme vedeli už veľmi dlho, a preto sme sa viac ako pred rokom z tejto siete stiahli. Dokonca sa so spoločnosťou, ktorá ju prevádzkuje, aj súdime,“ vysvetľuje pre HN obchodný riaditeľ Tatranskej mliekarne Ján Husák. Samotný reťazec sa k neplateniu faktúr pre HN nevyjadril.
Čítajte viac: Slováci poslali Carrefour do straty
Turbulencie na trhu
Carrefour nie je jediným maloobchodným hráčom, nad ktorým sa v poslednom čase sťahujú mraky. Ešte len nedávno sa objavili informácie, že Terno Group má zavrieť až tretinu predajní značky Hypernova. Dosiaľ nie je známy osud britského reťazca Tesco, ktorý sa má zo Slovenska sťahovať. A ministerstvo pôdohospodárstva si preverí reťazec Kaufland za to, že mal od svojich dodávateľov pýtať mimoriadne poplatky na úhradu oslavy svojich narodenín.