Súkromný železničný dopravca RegioJet vstupoval na českej koľaje so sloganom "O triedu lepší dopravca", cestujúci ale v poslednej dobe v niektorých spojoch zažívajú nepríjemné prekvapenie: veľmi znečistené a neupratané vozne. Firma priznáva, že rastúce požiadavky na upratovanie podcenila, píše český iDnes.cz.
Po sociálnych sieťach začali v poslednej dobe kolovať fotky znečisteného interiéru vozidiel. "Niečo tak otrasné som dlho nezažil. Hneď dve sedadlá boli pravdepodobne poliate kávou, v iných kupé to nebolo o moc lepšie. Okolie okna bolo posiate svetlým prachom, v celom vozidle odporne smrdela hniloba, " tvrdí Libor Dvořák, ktorý zverejnil fotky zo svojej rannej cesty z Ostravy do Prahy na Facebooku a redakcii iDnesu poskytol ďalšie fotografie. Na problémy s čistotou sa sťažujú aj ďalší čitatelia.
Hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj priznáva, že firma s upratovaním bojuje. "Intenzívne to riešime, je to pre nás absolútne neakceptovateľné a robíme maximum, aby sme nedostatky v upratovaní čo najrýchlejšie napravili," povedal Ondrůj. Cestujúcich firma vyzýva, aby prípadné nedostatky firme hlásili.
Podľa Ondrůje neporiadok súvisí s tým, ako firme rýchlo rastie počet cestujúcich. "Doterajší systém upratovania narazil na svoje limity a my sme bohužiaľ nestačili zareagovať včas pred tým, než nás na to upozornili sami zákazníci," dodal Ondrůj. RegioJet si v Prahe upratuje vozy vlastnými silami, v Havířove či iných staniciach najíma externej firmy.
"Prijali sme zmeny, ktoré sa týkajú ako vykonávania upratovania, tak rýchlejšej výmeny najviac opotrebovaných a znečistených častí vozidiel," dodal Ondrůj. Podľa neho bude na upratovanie vlaku viac upratovačov než doteraz, každý upratovač bude mať tiež novo priamu zodpovednosť za konkrétny vagón.
"Vymenili sme dodávateľskú firmu na takzvané hĺbkové čistenie, ktorá v pravidelných intervaloch vykonáva trojstupňové hĺbkové upratovanie vozidla, teda napríklad vymytie odpadkových košov, kompletné vnútorné umytie interiérov či vytepovanie poťahov sedačiek," dodal Ondrůj.
Nejde o prvý problém RegioJetu v zákazníckom servise, firma sa tiež pri veľkých teplotách potýka s výpadkami klimatizácie vo svojich vozidlách.
RegioJet tento rok podľa Ondrůja rastie viac ako trojpercentným tempom, za prvý polrok firma prepravila v Česku 1,402 milióna cestujúcich.