Americká firma Latin American Trading Group podala žiadosť o registráciu obchodnej značky pre slogan "Je suis Charlie", ktorý sa stal smutne známym ako gesto spolupatričnosti po nedávnom teroristickom útoku na francúzsky satirický týždenník Charlie Hebdo v Paríži.
Ako v noci nadnes informovala agentúra AP, žiadosť o registráciu značky bola podaná 16. januára na americkom Úrade pre patenty a obchodné značky (PTO). Floridská firma v žiadosti o registráciu tvrdí, že slogan, ktorého preklad znie "Ja som Charlie", mieni používať na predaj širokej škály svojich produktov.
Riaditeľ firmy sa k záležitosti nevyjadril. David Friedland, právnik špecializujúci sa na otázky obchodných značiek, tvrdí, že žiadosť nebude schválená, pretože držiteľom ochrannej známky, ktorú predstavuje slovná fráza, musí byť jej pôvodný zdroj, v tomto prípade redaktor časopisu Stylist Joachim Roncin.
Ten umiestnil daný slogan na sociálnu sieť Twitter bezprostredne po tragickom incidente 7. januára, odkiaľ sa rýchlo rozšíril na internete, ako aj v iných médiách po celom svete.
Dvojica islamských extrémistov, ktorá sa chcela pomstiť za uverejnenie karikatúr proroka Mohameda, zastrelila v ten deň v redakcii týždenníka Charlie Hebdo 12 ľudí, desať ďalších osôb utrpelo zranenia.