Na modernizáciu železničnej infraštruktúry na Slovensku putovalo v minulom roku 281,2 milióna eur. Peniaze sa použili na úpravu železničných koridorov, nástupíšť či podchodov. Vyplýva to z Informácie o plnení programu modernizácie a rozvoja železničnej infraštruktúry na roky 2011 až 2014, ktorú pripravilo ministerstvo dopravy a zaoberať by sa ňou mala vládaSR.
Z týchto finančných prostriedkov tvorili 130,3 milióna eur zdroje z fondov EÚ. Ďalších 22,9 milióna eur predstavovalo spolufinancovanie k eurofondom a 22,6 milióna eur išlo z kapitálových transferov štátneho rozpočtu. Zároveň prispeli Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) z vlastných zdrojov sumou 105,4 milióna eur.
Minister dopravy Ján Počiatek.
Rezort dopravy v materiáli okrem iného konštatoval, že program modernizácie sa priebežne plní. Železnice ako správca infraštruktúry musia totiž zákazníkom ponúknuť sieť, ktorá bude technicky a kvalitatívne budovaná podľa európskej legislatívy aj noriem a tiež podľa najnovších technológií.
„Ďalší nárast zaostávania Slovenska v realizácii modernizácie železničnej infraštruktúry za susednými štátmi by mohol spôsobiť odklonenie prepravy cez SR na siete susedných štátov," upozornilo ministerstvo. Tým by sa zhoršilo postavenie ŽSR a železničných spoločností na dopravnom trhu.