Keď ste spúšťali svoju prvú trasu na Slovensku (Bratislava – Dunajská Streda – Komárno), boli ste v strate. Kedy sa dostanete do zisku na linke Bratislava – Košice?
Keď začínate s akýmkoľvek podnikaním, máte na začiatku určité investičné a prevádzkové náklady. Musíte nabrať ľudí, otvoriť pobočky, zabezpečiť vlaky. Počítame s tým, že prvý rok budeme v strate a v ďalších rokoch tú stratu budeme znižovať. Sú to nemalé investície a ide o našu zodpovednosť. Naším primárnym cieľom na Slovensku je podnikať a presadiť sa prístupom. Poskytovať kvalitnejšie služby zákazníkom ako konkurencia. Keď bude totiž zákazník spokojný, bude jazdiť s nami a my potom budeme rásť.
Ako pokračujú prípravy na spustenie komerčnej linky medzi Bratislavou a Košicami?
Na prelome augusta a septembra bude v Bratislave tlačová konferencia, kde prinesieme ukázať nový kus súpravy, ktorá tam bude jazdiť. Osobne považujem spomínaný nový vozeň za najkrajší v Európe. Svojím komfortom a výbavou predstavuje špičku. Ide predovšetkým o komfort pre nášho cestujúceho, ten tým získa najviac – služby, ktoré mu zatiaľ nikto iný v slovenskej vlakovej doprave nedokáže poskytnúť.
Táto linka má vo svojej podstate kopírovať trasu IC s tým rozdielom, že budú pridané nejaké zastávky. Na základe čoho ste sa rozhodovali?
V prvom rade treba povedať, že naše spoje sa nebudú volať InterCity, pretože je to dnes zavádzajúci názov. Nechceme poskytovať služby len pre „bohatých“, tak ako sa vníma IC Železničnej spoločnosti Slovensko. Naše vlaky sa zrejme budú volať RJ ako RegioJet. Čo sa týka zastávok...
Zostáva vám 85% na dočítanie.