Denník 24/7 Wall St. zverejnil zoznam desiatich najrýchlejšie rastúcich maloobchodov v USA za rok 2012. Jednotkou sa stala firma Apple, ktorá za svoje zisky vďačí popularite iPhonov a iPadov. "Predaj iPhonov narástol v predchádzajúcom roku o 71 percent," uvádza 24/7 Wall St.
Model ziskovosti
Tržby za minulý rok išli výrobcovi hore o takmer 35 percent. Podobný nárast zaznamenala americká maloobchodná federácia pri firme aj v roku 2011.
Apple, ktorý, je označovaný ako najúspešnejší maloobchodný predajca posledného desaťročia, ťaží zo svojho obchodného modelu.Ten je postavený na predaji technológií v obchodoch, ktoré umožňujú zákazníkovi vyskúšať si produkty Apple v praxi.
Podľa vzoru amerického výrobcu plánuje rozšíriť svoje obchodné reťazce aj firma AT&T Wireless, ktorá získala druhé miesto v rebríčku Wall St. Telekomunikačná spoločnosť zarobila na maloobchodnom predaji za minulý rok 5,7 miliardy eur.
Veľké zľavy
Okrem telefonických spoločností dominujú v rebríčku firmy, ktoré profitovali z nechceného tovaru. Americkí predajcovia ako TJX, Nordstorm, či Ross Stores nakupovali prebytočné zásoby z obchodných domov. Výrobky potom predávali podľa sezónnosti s obrovskými zľavami. Napríklad spoločnosť TJX takto nakupovala značkové oblečenie a nábytok.
Americká firma Nordstorm dokonca plánuje spustiť sieť obchodov, ktoré by predávali výlučne nechcené zásoby. Nordstorm obsadil v zozname Wall St. ôsmu priečku.
Rebríček maloobchodných firiem, ktorým najrýchlejšie narástli zisky v roku 2012 | |
Apple Stores/iTunes | 34,6 percenta |
AT&T Wireless |
16,8 percenta |
Bed Bath&Beyond |
16,1 percenta |
Whole Foods Market | 15,6 percenta |
Chick-fil-A |
14 percent |
Ross Stores |
12,9 percenta |
Foot Locker |
12,9 percenta |
Nordstorm | 12,1 percenta |
Dick Sporting Goods | 12 percent |
TJX Companies |
11,6 percenta |