StoryEditor

Megaprojekt Bory Mall dostane novinku. Vlakovú zastávku

03.03.2015, 12:07
Autor:
TASRTASR

Pri nákupnom centre Bory Mall medzi bratislavskou Dúbravkou a Devínskou Novou Vsou má pribudnúť nová železničná zastávka. Železnice Slovenskej republiky sa chystajú začať s jej výstavbou v roku 2018 a do projektu vložiť vyše 5,58 milióna eur.

Zastávka má byť jednou zo siedmich prestupných terminálov integrovanej dopravy, ktoré sa v Bratislave plánujú. Vyplýva to zo zámeru železníc, ktoré predložili na posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

Zastávka Bratislava - Lamačská brána, kde sa plánuje aj záchytné parkovisko pre 370 áut, má umožniť prestup cestujúcich zo Záhoria na spoje mestskej hromadnej dopravy do Bratislavy.

Vzniknúť má v priestore pred budúcim železničným mostom nad predĺženou Saratovskou ulicou. Most tak má umožniť prestup medzi nástupiskami i prístup do nákupného centra Bory. "V súčasnej dobe ale nie je známa lehota výstavby predĺženia Saratovskej ulice, v rámci ktorej bude realizovaný aj most," uvádzajú železnice v zámere.

Električka v Dúbravke by mala tiež v budúcnosti pokračovať až po novú lokalitu Bory. Bratislavskí poslanci to vlani schválili ako doplnok ku koncepcii, v ktorej mesto plánuje, ako rozvíjať mestskú hromadnú dopravu.


Nákupné centrum Bory Mall. Snímka: HN/Pavol Funtál

Dúbravská radiála dnes končí na zastávke Pri kríži. V prvej etape by ju mali predĺžiť po Bory, v ďalších chce mesto ísť až do Devínskej Novej Vsi.

S výstavbou novej zastávky Lamačská brána plánujú železnice začať v júni 2018 a skončiť v decembri 2020, kedy má odštartovať aj prevádzka. Dve nástupištia s prístreškami, každé na vonkajšej strane traťových koľají, majú mať dĺžku 180 metrov a šírku 3,5 metra.

Cestujúci sa na nich majú dostať schodišťami a výťahmi. Projekt počíta aj s vizuálnym systémom, ktorý cestujúcim zobrazí informácie o všetkých spojoch zaradených do integrovaného dopravného systému kraja. Záchytné parkovisko má zase vzniknúť na mieste záhradkárskej osady medzi železničnou traťou a Agátovou ulicou.

Projekt terminálov integrovanej dopravy vychádza zo štúdie z roku 2012. Medzi odporúčané investície boli okrem výstavby, predĺženia a rekonštrukcie vybraných električkových tratí zahrnuté aj výstavba piatich parkovísk P&R, troch terminálov integrovanej osobnej prepravy v regióne - Malacky, Pezinok, Senec a výstavba siedmich terminálov integrovanej osobnej prepravy na železničných tratiach na území Bratislavy. Okrem terminálu pri Boroch sú tam Devínska Nová Ves - zastávka, Patrónka, Mladá Garda, Trnávka, Ružinov a Vrakuňa.

01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom 02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 03 - Modified: 2024-11-04 09:49:30 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil? 04 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 05 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
18. november 2024 15:40