Škoda je u nás lídrom v predaji áut. Ako si chcete pozíciu udržať?
Na Slovensku máme najhustejšiu predajnú a servisnú sieť. K zákazníkom sme najbližšie, čo je kľúčový faktor, aby sme si udržali trhový podiel. Aby sme si udržali sieť, musíme generovať objem. Ako líder teda neustále prinášame na trh inovácie. Či už sú to nové modely, podporné akcie na predaj, nové formy financovania, alebo programy na zvýšenie lojality zákazníkov. V tomto vidím recept na udržanie si pozície lídra, ktorú nevnímam ako samozrejmosť, ale ako výzvu. Určite nám pomôže aj silná generačná obmena našich modelov a vstup do nových segmentov.
Ide vám už iba o udržanie podielu? Pred rokom, keď ste začali šéfovať spoločnosti, ste hovorili o zväčšovaní rozdielu medzi značkami.
Môj cieľ stále platí. Je dôležité, aby sme si udržali náskok voči konkurencii.
Ale už ho nechcete zväčšovať.
Náskok môžeme zväčšovať do istej miery. Nemyslím si, že dnes, keď máme 22-percentný podiel na trhu, dokážeme ďalej stúpať na 25 až 30 percent. To by bolo naivné. Ako som povedal, pre mňa je dôležité udržať si prvenstvo s čo možno najväčším rozdielom. V tomto roku síce mierne klesneme, ale náš cieľ udržať sa nad 20 percentami splníme.
Môže za váš trhový pokles iba...
Zostáva vám 85% na dočítanie.