Ešte v roku 2010 sa tržby bratislavskej spoločnosti Pixel Federation pohybovali na úrovni státisícov eur a za sebou mali päť neúspešných hier. Dnes však už atakujú 5-miliónovú hranicu a sú v prvej pätnástke herných developerov na Facebooku v regióne Európa, Blízky východ a Afrika. A za všetko môže v podstate jedna hra, Trainstation.
Tú spustili koncom roka 2010 a už v prvých mesiacoch ju vyskúšalo asi pol milióna hráčov. „V tom čase na Facebooku nebola žiadna hra o vlakoch. Vo svete pritom existuje veľká komunita, ktorá sa zaoberá modelmi vláčikov. Povedali sme si, že keď ľudia minú na takéto modely stovky či tisíce eur, mohli by aj na online hru,“ vysvetľuje Filip Fischer, jeden z troch spoločníkov vo firme.
Úspech sa prejavil aj na tržbách. V roku 2012 zarobila firma takmer štyri a pol milióna eur. Príjmy z Facebooku tvorili približne 80 percent. Vďaka svojej úspešnosti im vo Facebooku pridelili dvoch ľudí. „Pričom jeden z nich nás pravidelne navštevuje na Slovensku. Ponúkajú nám špeciálne produkty či reklamy a pozývajú nás do svojich diskusií,“ vraví Šimon Šicko (na snímke), generálny riaditeľ.
Hra má dnes cez dva milióny mesačných hráčov a ich počet ďalej rastie. Okrem toho sa darí aj ďalším dvom hrám od Pixelu, Diggy´s adventure a Emporea. Tie sú tiež ziskové a mesačne rastú o 15 až 20 percent. Trainstation je však stále dominantná. Z piatich zarobených eur pochádzajú štyri eurá práve z nej.
Firma však nespája svoju budúcnosť len s Facebookom. „Momentálne pripravujeme naše hry na mobily a veríme, že medzi jednotlivými platformami bude fungovať vzájomná synergia,“ dodáva Šicko. Príkladom je prvý projekt pre hru Emporea, ktorý by mal fungovať súčasne na klasickom internetovom prehliadači, Facebooku či Android tabletoch.