Ak parlament schváli prerušenie oddlženia Váhostavu, tak stavebný gigant pôjde do konkurzu. Dnes to potvrdil generálny riaditeľ Váhostavu Marián Moravčík.
„V prípade, že by sme predĺžili reštrukturalizačný proces, tak to bude pre túto spoločnosť likvidačné. Toto nie je vojna, ani vyhrážanie sa, to je realita. Ja by som bol nerád, keby sme boli zaťahovaní do politicých hantírok,“ povedal Moravčík.
Generálny riaditeľ Váhostavu dodal, že je pripravený sa obrátiť aj na prezidenta Andreja Kisku, aby zákon nepodpísal.
„Plánujeme sa obrátiť na prezidenta, ale osobne si myslím, že ak zákon parlament schváli, tak to prezident podpíše. Ja podniknem kroky a ak to nevyjde, tak dám návrh na predstavenstvo, aby sme vstúpili do konkurzu,“ dodal Moravčík.
Prečítajte si aj: Mecenáš Smeru či kontroverzný podnikateľ. Juraj Široký je opradený legendami
Robert Fico: Oddlženie Váhostavu môže byť prerušené. Chceme posilniť šance veriteľov
Moravčík: Táto spoločnosť dva mesiace nevydrží
Ten potvrdil, že polícii predkladajú dokumenty. "Váhostav nemá záujem mariť vyšetrovanie, preto sa musíte obrátiť na orgány činné v trestnom konaní,“ hovorí Moravčík. Generálny riaditeľ odpovedal aj na otázku, kde sa momentálne nachádza majiteľ Váhostavu Juraj Široký. „Myslím si, že v tejto situácii je na Slovensku. Ale neviem to určite."
"Táto spoločnosť dva mesiace nevydrží," doplnil Moravčík. Hoci dnes dokáže fungovať, je to podľa neho krátkodobá záležitosť. On sám chce pritom podniknúť všetky kroky potrebné na to, aby zachránil 1500 zamestnancov firmy a spoločnosť samotnú. "Ak to nevyjde, osobne budem dávať návrh predstavenstvu firmy, aby sme vstúpili do konkurzu, pretože inak to nemá zmysel," avizoval Moravčík.
Dubná skala môže priniesť Váhostavu stratu 27 miliónov
V prípade, že firma skončí v konkurze, bude to podľa neho znamenať oneskorenie dokončenia stratových zákaziek. Napríklad úsek na diaľnici D1 z Dubnej Skaly po Turany prinesie firme celkovú stratu 27,5 milióna eur. Pritom v tomto polroku musí spoločnosť na stavbe preinvestovať 26 miliónov eur. Národná diaľničná spoločnosť jej však preplatí iba 23 miliónov eur. "Čiže, aby sme ju dokončili, musíme uhradiť stratu 3 milióny," vyčíslil Moravčík.
Podobne musí firma podľa neho dotovať výstavbu úseku D1 z Jánoviec po Jablonov sumou 500.000 eur. Ostatné zákazky si podľa Moravčíka rozoberú firmy v konzorciu, s ktorými ich Váhostav-SK stavia. Podľa zmluvy majú totiž partneri v konzorciu právo siahnuť na podiel firmy, ktorá neplní stanovené objemy.
Okrem toho ostane podľa Moravčíka vo firme v konkurze 1500 zamestnancov. "Tým možno vyjde na výplatu, možno nie," skonštatoval. Spoločnosť má garančný fond, čo znamená, že štát bude musieť doplatiť výplaty zamestnancov z garančného fondu. "Toto sú všetko veci, ktoré dnes vedeniu vychádzajú z analýz," zhodnotil šéf Váhostavu-SK.