Spoločnosť RegioJet môže začať voziť cestujúcich na diaľkovej autobusovej linke Banská Bystrica - Bratislava. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) jej v utorok na prevádzkovanie tejto linky udelil licenciu.
Informoval o tom hovorca BBSK Vladimír Gürtler s tým, že predseda BBSK Marian Kotleba verí, že táto linka pomôže rozvoju Banskobystrického kraja, zlepší život jeho občanov, zvýši komfort a služby dopravcov pre cestujúcu verejnosť a podporí podnikateľské prostredie. Základná cena cestovného lístka bude od 2 Eur na trase Nitra – Bratislava a od 5 Eur na trase Banská Bystrica – Bratislava. Cestujúci budú môcť využívať túto linku až 14x denne.
Prečítajte si aj: Šéf RegioJetu odkázal županom: Linka z Bratislavy bude aj tak
RegioJet nás vydiera a ohovára, tvrdí primátor Nitry. A chystá žalobu
O udelenie licencie na prevádzku autobusovej linky Banská Bystrica - Nitra - Bratislava požiadala spoločnosť RegioJet BBSK po tom, ako jej túto licenciu odmietol udeliť Bratislavský samosprávny kraj.
Od 1. februára
Ako pred týždňom uviedol majiteľ českého hodlingu Student Agency, ktorého je RegioJet súčasťou, Radim Jančura, novú autobusovú linku chcú začať prevádzkovať od 1. februára.
Avizoval tiež, že cestujúci tak budú na trase medzi Banskou Bystricou a Bratislavou môcť využívať najluxusnejšie autobusy v Európe za polovičné ceny, než platia v súčasnosti. RegioJet má na to pripravených osem nových autobusov, každý za 350-tisíc eur.
Pravidelnú autobusovú linku Bratislava - Banská Bystrica chcela firma RegioJet pôvodne začať prevádzkovať 3. novembra. Bratislavský kraj jej však na základe nesúhlasného stanoviska Nitrianskeho kraja, respektíve mesta Nitra odmietol na túto linku vydať licenciu.
Licencia, ktorá vyvolala spor
Na protest proti tomuto rozhodnutiu firma minulý týždeň rozbehla v Bratislavskom a Nitrianskom kraji prostredníctvom 50 bilbordov kampaň proti korupcii a klientelizmu. Dopravca tvrdí, že splnil všetky zákonné požiadavky pre získanie licencie.
"Nedotované spojenie Bratislava - Nitra - Banská Bystrica môže byť prevádzkované tisíckami autobusových dopravcov. Jediný, kto rozhoduje o existencii daného spojenia, je zákazník, teda trh, nie politici Frešo, Belica a Dvonč," uviedol na adresu predsedov Bratislavského a Nitrianskeho kraja, ako aj primátora Nitry.
„Získanie licencie existuje len preto, aby sa overilo, či dané spojenie nie je v súbehu s dotovanou dopravou. Keďže neexistoval právny dôvod, aby licencia nebola vydaná, konkurencia si našla primátora Nitry Dvonča," dodal Jančura.