Cestovanie vlakom medzi Českom a Slovenskom výrazne zlacňuje. Cenovú vojnu troch dopravcov potvrdil v utorok zverejneným cenníkom Leo Express, ktorý ponúkne ceny na úrovni medzi RegioJetom a Českými dráhami. Dopravcovia chcú súperiť aj ponukou jedál.
Podľa zverejneného cenníka Leo Express budú najlacnejšie lístky medzi Prahou a Košicami s ich zákazníckou kartou stáť 299 korún (v prepočte 11 eur). Základné cestovné firma stanovila na 569 korún (21 eur). Ceny v pohodlnejšej biznis triede začínajú na 599 korunách (22 eur).
Zatiaľ najlacnejšie cestovné na trase z Bratislavy do Košíc ponúka RegioJet za 9 eur, v špičke a v iných triedach však cena môže presiahnuť aj 30 eur. Ponuku kvôli konkurencii zmenili už aj České dráhy: najlacnejšie lístky ponúkajú za 510 korún (18,5 eura). Doteraz jazdili za 623 korún (22 eur). Dráhy budú na trase vďaka nasadeniu pendolín najrýchlejšie, rokujú ešte so slovenskými železnicami o zvýšení rýchlosti.
Ponuka priamych vlakov medzi Prahou a Košicami sa tento rok rozrástla: okrem denných spojov Českých dráh a RegioJetu vypravia ešte Dráhy jeden vlak do Košíc v piatok a v nedeľu späť. Leo Express bude jazdiť cez noc. Naopak, z cestovného poriadku zmizne od decembra nočný rýchlik Excelsior.
Dopravcovia pritom veria, že sa im podarí získať nových zákazníkov hlavne z autobusov, ktorých stále jazdia medzi Českom a východným Slovenskom desiatky denne. "Náš vlak je pohodlím, bezpečnosťou aj cenou lepšou alternatívou pre cestujúcich na autobusových linkách - stavali sme náš vlak ako konkurenciu autobusom na trase Košice-Praha, ktoré sú pomalšie a menej pohodlné," povedal šéf Leo Express Leoš Novotný.
Firma vyriešila obavy z nočných vlakov najatím bezpečnostnej agentúry, rozšírila navyše jedálny lístok. "Pridali sme do cateringu guláš a halušky a tešíme sa na našich slovenských bratov na našich palubách," dodal Novotný.
Dopravcovia kvôli konkurencii rozširujú navyše systém doplnkových balíčkov. Napríklad České dráhy začali ponúkať na cestovnom lístku aj balíček so skipasom do Tatier a cestovným lístkom na tatranskéJ železnice.
zdroj: idnes.cz