StoryEditor

Fico: Škoda, že Radičová zastavila PPP projekty. Diaľnica pri Žiline už mohla stáť

08.10.2014, 16:19
Autor:
tasr, stltasr, stl

S výnimkou jedného úseku, kde je zosuv pôdy a úseku pri Prešove, sa dnes na všetkých úsekoch diaľnice D1 pracuje. Povedal to dnes premiér Robert Fico počas prehliadky tunela Ovčiarsko, ktorý je súčasťou vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.

„Dnes nás už nič nemôže zastaviť v tom, aby sme tieto stavby dokončili. Som rád, že termíny sú celkom slušne postavené, takže to, ako bolo dohodnuté, bude aj naplnené. Teší ma aj to, že v špičke tu bude pracovať možno až 1000 ľudí, pretože diaľnice so sebou prinášajú aj veľa práce,“ doplnil premiér s tým, že diaľnica prinesie vyššiu bezpečnosť, časovú úsporu a „oddýchne“ si aj krajské mesto Žilina.

„Je hrozná škoda, že vláda Ivety Radičovej keď nastúpila v roku 2010, zastavila pripravené PPP projekty, pretože dnes, po štyroch rokoch, by už táto diaľnica aj tieto tunely stáli. Stratili sme dva roky, pretože špekulovali a nič nevymysleli, a preto som rád, že ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou rozbehli tieto úseky mimoriadne dynamickým spôsobom,“ skonštatoval premiér.

Podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka dnes na rozdiel od minulosti vedia hovoriť o konkrétnych termínoch dokončenia jednotlivých úsekov diaľnice, pretože vyplývajú zo zmlúv s dodávateľmi. „Ak nedôjde k nejakým závažným zmenám v geológii, počasí, alebo stave tej firmy ako takej, tak termíny sú jasné. Termín odovzdania úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je stanovený na január 2018,“ priblížil minister. Dodal, že problémy jedného z členov konzorcia nemajú, a verí, že ani nebudú mať negatívny vplyv na výstavbu.

Úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka bude po dokončení merať vyše 11 kilometrov, jeho súčasťou bude 2,5-kilometrový tunel Ovčiarsko, asi 700-metrový tunel Žilina, ale aj niekoľko mostných objektov. Jeho najzložitejšou časťou je dvojrúrový tunel Ovčiarsko, ktorý razia novou rakúskou metódou súčasne z východného i západného portálu. Celý úsek stavia združenie Ovčiarsko zložené zo spoločností Doprastav, Váhostav, Strabag a Metrostav. Stavba si vyžiada 427 miliónov eur bez DPH, v tom je zarátaná aj rezerva na razenie.

01 - Modified: 2006-11-10 17:06:00 - Feat.: 0 - Title: EK: Slovinsko je na euro dobre pripravené
01 - Modified: 2025-12-05 07:51:05 - Feat.: - Title: Práce na rozšírení D1 pri Bratislave predĺžili. Šéf diaľničiarov avizuje čiastočné spustenie po Novom roku 02 - Modified: 2025-12-04 20:49:26 - Feat.: - Title: Brusel navrhuje desaťnásobne viac na vojenskú mobilitu. Žiláková chce z balíka opravovať mosty 03 - Modified: 2025-11-26 16:16:49 - Feat.: - Title: Ráž chce urýchliť diaľnicu do Poľska. Na východe sľúbil konkrétny termín, no má jednu podmienku 04 - Modified: 2025-10-29 14:52:39 - Feat.: - Title: Otvorenie tunela Višňové pred Vianocami je optimistický scenár, pripustil Ráž. Čo ak sa to nepodarí? 05 - Modified: 2025-10-26 07:51:03 - Feat.: - Title: Tretie kolo konsolidácie najviac zabolí Rážov rezort. Expert ukázal na diaľničný úsek, ktorému hrozí problém
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 11:22