S výnimkou jedného úseku, kde je zosuv pôdy a úseku pri Prešove, sa dnes na všetkých úsekoch diaľnice D1 pracuje. Povedal to dnes premiér Robert Fico počas prehliadky tunela Ovčiarsko, ktorý je súčasťou vyše 11-kilometrového úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
„Dnes nás už nič nemôže zastaviť v tom, aby sme tieto stavby dokončili. Som rád, že termíny sú celkom slušne postavené, takže to, ako bolo dohodnuté, bude aj naplnené. Teší ma aj to, že v špičke tu bude pracovať možno až 1000 ľudí, pretože diaľnice so sebou prinášajú aj veľa práce,“ doplnil premiér s tým, že diaľnica prinesie vyššiu bezpečnosť, časovú úsporu a „oddýchne“ si aj krajské mesto Žilina.
„Je hrozná škoda, že vláda Ivety Radičovej keď nastúpila v roku 2010, zastavila pripravené PPP projekty, pretože dnes, po štyroch rokoch, by už táto diaľnica aj tieto tunely stáli. Stratili sme dva roky, pretože špekulovali a nič nevymysleli, a preto som rád, že ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou rozbehli tieto úseky mimoriadne dynamickým spôsobom,“ skonštatoval premiér.
Podľa ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Jána Počiatka dnes na rozdiel od minulosti vedia hovoriť o konkrétnych termínoch dokončenia jednotlivých úsekov diaľnice, pretože vyplývajú zo zmlúv s dodávateľmi. „Ak nedôjde k nejakým závažným zmenám v geológii, počasí, alebo stave tej firmy ako takej, tak termíny sú jasné. Termín odovzdania úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je stanovený na január 2018,“ priblížil minister. Dodal, že problémy jedného z členov konzorcia nemajú, a verí, že ani nebudú mať negatívny vplyv na výstavbu.
Úsek diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka bude po dokončení merať vyše 11 kilometrov, jeho súčasťou bude 2,5-kilometrový tunel Ovčiarsko, asi 700-metrový tunel Žilina, ale aj niekoľko mostných objektov. Jeho najzložitejšou časťou je dvojrúrový tunel Ovčiarsko, ktorý razia novou rakúskou metódou súčasne z východného i západného portálu. Celý úsek stavia združenie Ovčiarsko zložené zo spoločností Doprastav, Váhostav, Strabag a Metrostav. Stavba si vyžiada 427 miliónov eur bez DPH, v tom je zarátaná aj rezerva na razenie.