Úroveň ubytovacích služieb na Slovensku sa nezvyšuje. Konštatovali to inšpektori Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) na základe výsledkov kontrolnej akcie, podľa ktorých približne každé druhé ubytovacie zariadenie porušovalo niektorú zo zákonných požiadaviek v oblasti ochrany spotrebiteľa.
Kontroly zo septembra a októbra tohto roka mali preveriť zaradenie a označovanie ubytovacích zariadení do kategórií a tried, ako aj zistiť súčasný stav kvality pohostinských, ubytovacích a doplnkových služieb. Orientované boli do rekreačných oblastí a centier turistického ruchu v regiónoch celého Slovenska.
Inšpektori SOI skontrolovali celkom 316 ubytovacích zariadení a 239 pohostinských odbytových stredísk, ktoré poskytovali stravovacie služby. Nedostatky v kategorizácii našli v 153 ubytovacích zariadeniach, čo predstavuje 48,4 % z celkového počtu prekontrolovaných objektov. Zo všetkých preverených pohostinských stredísk boli nedostatky zistené v 78 prípadoch, čo je 32,6 %.
"Z porovnania výsledkov kontrolnej akcie s predchádzajúcimi rokmi nemožno konštatovať zvyšujúci sa trend úrovne v oblasti ubytovacích služieb," uvádza štátna inšpekcia v správe. V roku 2010 totiž tvorili nedostatky v ubytovacích zariadeniach 57,5 %, o rok neskôr to bolo 48 % a v roku 2012 52,7 %.
Pozitívne však inšpektori hodnotia zabezpečenie bezbariérového prístupu do ubytovacích zariadení, ktorého monitoring bol súčasťou kontrolnej akcie. Kým v roku 2010 nebolo bezbariérovo zabezpečených 47,7 % zariadení, v roku 2011 45,6 % a v roku 2012 43,1 %, tento rok klesol počet takýchto objektov na 24,7 %. "Uvedené výsledky vypovedajú o zlepšujúcom sa stave a prístupe prevádzkovateľov ubytovacích zariadení vo vzťahu k osobám so zníženou schopnosťou pohybu a orientácie," uzatvára SOI.