Na dopravné projekty by malo Slovensko dostať z financií Európskej únie do roku 2020 sumu 4,036 miliardy eur. S takýmito prostriedkami počíta Operačný program Integrovaná infraštruktúra (OPII), ktorého návrh dnes odobrila vláda SR. Na rokovanie ho predložil šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD).
Materiál rozdeľuje peniaze medzi jednotlivé prioritné osi, či opisuje veľké projekty, na ktoré majú financie ísť. OPII by sa mal v priebehu mája predložiť Európskej komisii a na jeseň tohto roku má byť definitívne schválený.
Operačný program predbežne počíta napríklad s miliardou eur na železničnú infraštruktúru, ďalších 1,65 miliardy eur by malo ísť na cesty, infraštruktúra vodnej dopravy má získať 116,45 milióna eur. Zároveň by malo poputovať 322 miliónov eur na verejnú osobnú dopravu.
V prípade železničnej infraštruktúry sa počíta napríklad v rámci modernizácie trate zo Žiliny do Košíc s úpravou úsekov Poprad Tatry - Krompachy, Spišská Nová Ves - Poprad Tatry a Kysak - Košice. Modernizovať sa majú tiež železničné uzly v Bratislave a Čiernej nad Tisou.
V rámci cestnej infraštruktúry sa majú z tohto operačného programu financovať napríklad viaceré úseky na diaľnici D1 ako Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka 2. etapa, Lietavská Lučka - Višňové - Dubná Skala 2. etapa, Hubová - Ivachnová či úsek z Budimíra po Bidovce. Zároveň však aj niekoľko úsekov na diaľnici D3 na severe Slovenska a úseky rýchlostnej cesty R2 na strednom aj východnom Slovensku. Súčasne sa má aj modernizovať a postaviť verejný prístav v Bratislave či obnoviť vozový park električiek v hlavnom meste.