Šéf celého koncernu Volkswagen, do ktorého portfólia patrí i Škodovka, povedal, že skupina do výskumu ročne investuje desať miliárd eur. Koľko Škoda Auto investuje do dizajnu?
Investovať do vývoja je veľmi dôležité, no treba to robiť s rozumom. Neexistuje recept, koľko treba dať financií tam a koľko tam. A keby aj existoval, svet sa mení a to, čo platilo včera, už neplatí dnes. Jedna vec je však istá. Vytvoriť správny produkt je kľúčová úloha pre firmu, aby bola úspešná. Každú značku robia produkty.
Snímka: HN/Peter Mayer
Investuje však Škodovka dostatočné financie do dizajnu?
Ja si myslím, že určite áno. Sťažovať sa nemôžem. Všetko, čo potrebujem, mám a čo nepotrebujem, ani nechcem mať.
Keď prišla kríza a predaje áut sa prepadli, nezačalo sa šetriť?
Šetriť by sa malo vždy. Človek by mal zaobchádzať s majetkom aj investíciami tak, ako keby išlo o jeho vlastné peniaze. Aj v časoch prepychu nie je dobré peniazmi plytvať. Ak by sa mali nezmyselne rozhadzovať, radšej nech sa nimi podporí dobrá vec a niekomu sa darujú. Veci by sa mali riešiť s rozumom, treba aj s rozumom žiť.
Ale nie sú chvíle, keď musíte čeliť aj v tomto smere problémovým situáciám?
Samozrejme, také chvíle sú. Každý deň človek rieši starosti. Preboha, ale na to som trénovaný, aby som si s takýmito situáciami vedel poradiť. Problémy sú na to, aby ich človek riešil, a aj to ho posúva dopredu. Keď to dobre vyriešite, mali by ste byť za to ocenený.
...
Celý rozhovor s Jozefom Kabaňom o dizajne nielen novej Fabie si prečítajte zajtra v tlačenom vydaní HN
Alebo si môžete jednoducho objednať pdf vydanie cez SMS na váš mail TU.