StoryEditor

RegioJet nemusí zostať na trati do Košíc sám, láka to aj ďalších Čechov

07.12.2015, 08:31
Autor:
tvtv

Aj keď štátne IC-čká z hlavnej trasy Bratislava – Košice odchádzajú, RegioJet na nej nemusí zostať sám. „Trasa Bratislava – Košice je nosnou linkou na Slovensku a prevádzkovať tu naše vlaky by nás lákalo,“ tvrdí pre HN hovorkyňa Leo Expressu Petra Valentová.

Tá však jedným dychom dodáva, že by to muselo byť po dohode s ministerstvom dopravy. Českému dopravcovi sa napríklad nepáči nastavenie dopravy na Slovensku.

Na to, aby dopravcovia mohli na Slovensku prevádzkovať vlaky a autobusy na vlastné komerčné riziko, je potrebné, aby vláda stanovila jasné pravidlá rešpektujúce trend liberalizácie v Európskej únii,“ poukazuje Valentová.

Tá uvádza príklad, ktorý nájdete v zahraničí. „V Rakúsku alebo Nemecku sa medzinárodné a diaľkové Inter- City spoje nedotujú, Rakúsko napríklad neobjednáva trasu Viedeň – Budapešť. Pozrite sa na trasu Praha – Košice, kde ZSSK objednáva Pendolina Českých dráh a my vedľa toho prevádzkujeme rovnakú linku bez dotácií s najväčšou spoľahlivosťou na slovenskom železničnom trhu,“ uzatvára hovorkyňa Leo Expressu, ktorý spojil Košice s Prahou.


 

01 - Modified: 2024-12-20 10:50:18 - Feat.: - Title: Masívne opravy na tratiach prinášajú ovocie, hlásia železnice. Riaditeľ hovorí o historickom kroku vpred 02 - Modified: 2024-12-20 10:05:00 - Feat.: - Title: Elektromobily ekologickejšie ako spaľováky? Áno a výrazne, potvrdzujú vedci v štúdiách 03 - Modified: 2024-12-19 19:56:58 - Feat.: - Title: Petržalka sa dočkala. HN sa previezli električkou po novej trati, meškajúci projekt ide do finále (+video) 04 - Modified: 2024-12-19 13:01:54 - Feat.: - Title: Radar s umelou inteligenciou môže odhaliť opitých vodičov. Už sa testuje v prevádzke 05 - Modified: 2024-12-17 15:38:30 - Feat.: - Title: Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje nehoda aj kolóny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 07:24