StoryEditor

RegioJet nemusí zostať na trati do Košíc sám, láka to aj ďalších Čechov

07.12.2015, 08:31
Autor:
tvtv

Aj keď štátne IC-čká z hlavnej trasy Bratislava – Košice odchádzajú, RegioJet na nej nemusí zostať sám. „Trasa Bratislava – Košice je nosnou linkou na Slovensku a prevádzkovať tu naše vlaky by nás lákalo,“ tvrdí pre HN hovorkyňa Leo Expressu Petra Valentová.

Tá však jedným dychom dodáva, že by to muselo byť po dohode s ministerstvom dopravy. Českému dopravcovi sa napríklad nepáči nastavenie dopravy na Slovensku.

Na to, aby dopravcovia mohli na Slovensku prevádzkovať vlaky a autobusy na vlastné komerčné riziko, je potrebné, aby vláda stanovila jasné pravidlá rešpektujúce trend liberalizácie v Európskej únii,“ poukazuje Valentová.

Tá uvádza príklad, ktorý nájdete v zahraničí. „V Rakúsku alebo Nemecku sa medzinárodné a diaľkové Inter- City spoje nedotujú, Rakúsko napríklad neobjednáva trasu Viedeň – Budapešť. Pozrite sa na trasu Praha – Košice, kde ZSSK objednáva Pendolina Českých dráh a my vedľa toho prevádzkujeme rovnakú linku bez dotácií s najväčšou spoľahlivosťou na slovenskom železničnom trhu,“ uzatvára hovorkyňa Leo Expressu, ktorý spojil Košice s Prahou.


 

01 - Modified: 2025-12-04 17:30:00 - Feat.: - Title: Zabudnite na tanky. Európa potrebuje pre vojnu s Ruskom železnicu k Baltu 02 - Modified: 2025-12-03 16:46:48 - Feat.: - Title: Miliardy do európskeho systému aj výhradná prevádzka ako v Česku. Ráž ukázal opatrenia po vlakových zrážkach 03 - Modified: 2025-12-04 07:04:49 - Feat.: - Title: Bez rozšírenia cesty skolabuje doprava, varuje starosta. V plánoch k národnej nemocnici nastala zmena 04 - Modified: 2025-12-03 11:59:55 - Feat.: - Title: Z Prahy vlakom do Bratislavy, Prešova aj Varšavy. Leo Express pridáva nové spojenia 05 - Modified: 2025-12-05 12:08:15 - Feat.: - Title: Zákaz predaja „spaľovákov“ nakoniec nemusí platiť. V hre sú rôzne výnimky
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. december 2025 23:22