Aj keď štátne IC-čká z hlavnej trasy Bratislava – Košice odchádzajú, RegioJet na nej nemusí zostať sám. „Trasa Bratislava – Košice je nosnou linkou na Slovensku a prevádzkovať tu naše vlaky by nás lákalo,“ tvrdí pre HN hovorkyňa Leo Expressu Petra Valentová.
Tá však jedným dychom dodáva, že by to muselo byť po dohode s ministerstvom dopravy. Českému dopravcovi sa napríklad nepáči nastavenie dopravy na Slovensku.
„Na to, aby dopravcovia mohli na Slovensku prevádzkovať vlaky a autobusy na vlastné komerčné riziko, je potrebné, aby vláda stanovila jasné pravidlá rešpektujúce trend liberalizácie v Európskej únii,“ poukazuje Valentová.
Tá uvádza príklad, ktorý nájdete v zahraničí. „V Rakúsku alebo Nemecku sa medzinárodné a diaľkové Inter- City spoje nedotujú, Rakúsko napríklad neobjednáva trasu Viedeň – Budapešť. Pozrite sa na trasu Praha – Košice, kde ZSSK objednáva Pendolina Českých dráh a my vedľa toho prevádzkujeme rovnakú linku bez dotácií s najväčšou spoľahlivosťou na slovenskom železničnom trhu,“ uzatvára hovorkyňa Leo Expressu, ktorý spojil Košice s Prahou.